ontalg tijdens zwangerschap

Hallo alle zwangeren,

Ik heb een vervelend verhaaldje maar dit is wel een waar gebeurd verhaal en een eventuele waarschuwing voor jullie.

Ik heb getwijfeld wanneer ik het zou gaan vertellen dat ik zwanger was tegen mijn baas. Ik ben nogal een eerlijk type en ik kreeg heel veel complimentjes dat ik het zo goed deed op mijn nieuwe baan dat ik daarom maar besloten had om het nog voor dat mijn proeftijd voorbij was dit te melden.

Een dag later was ik mijn baan kwijt, en hebben ze mij letterlijk meegedeeld dat dat kwam door mijn zwangerschap.

Dit mag niet, en ik heb het er dan ook niet bij laten zitten. Ik ben naar bureau rechtshulp gegaan en ik heb een rechtzaak aangespannen. Ik heb het wel gewonnen, maar het is zo'n domper op je zwangerschap dat het ook andere consequenties kan hebben. Stress kun je in je zwangerschap maar beter vermijden!

Ik wilde jullie dus even waarschuwen, ik zeg niet dat dit altijd zo gaat maar het kan ook vervelend aflopen. Ik hoop dat mensen die twijfelen om het te vertellen hier iets aan hebben.

Succes ermee!!!!!!
 
Hoi Sandra,

Wat vervelend dat het zo is gelopen. Maar wel goed dat je meteen hulp hebt ingeroepen! Maar wat betekent dat nu: werk je er nog wel? Is de sfeer dan nu niet heel anders?
Heel veel succes met je werk en natuurlijk met je zwangerschap!

 
Hoi Sandra,

Ik had net mijn beoordeling achter de rug, ze waren super tevreden. Mijn contract zou omgezet worden in een vast dienstverband. Na 3 maanden ook verteld dat ik zwanger ben en nu hoef ik ook niet meer te blijven, ook letterlijk gezegd door mijn zwangerschap. Ik zou er ook wel een zaak van kunnen maken, maar deze heeft zo weinig kans van slagen dat ik me er maar bij heb neergelegd. Ik hoef nog maar 6 weekjes en dan heb ik lekker verlof, maar de sfeer wordt er niet beterder op.

Helaas gebeurt het dus nog steeds dat je wordt ontslagen door je zwangerschap.

Maar vanochtend weer bij de vk geweest en alles gaat prima, dus heb het er graag voor over.
 
volgens mij mag je in je proeftijd gewoon ontslagen worden hoor. hoe vervelend en rot dat ook is.
behalve als een vastcontract hebt is het volgens mij anders.
groetjes...............
 
Inmiddels is dit voor mij al 3 jaar geleden. Ik werk daar niet meer en ik zou niet meer willen. Gelukkig heb ik daarna weer een werkgever gevonden die mij wel wilde hebben. (Ik was toen al 7 maanden zwanger inmiddels) En daar ben ik dus weer aan de slag gegaan. En even om terug te komen op het vorige : Je mag ABSOLUUT nooit ontslagen worden voor een zwangerschap!!! Ook niet in de proeftijd. Ik heb die zaak ook niet voor niets gewonnen.
 
Terug
Bovenaan