Ontbijt 7 maanden

Hoi,

Mijn baby is nu 7 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding. Omdat ik overal lees dat je van borstvoeding slecht pap kan maken, ben ik op zoek naar alternatieven om naast de voeding te geven als ontbijt.
Iemand ideeën?
 
Ik gaf op die leeftijd nog niet echt ontbijt. Ze dronk 's ochtends bij mij en dan als we eenmaal zelf gingen ontbijten (een uur later ofzo) gaf ik haar wat fruit. Maar mijn dochtertje at nog niet veel op die leeftijd, vooral borstvoeding.
 
Met 7 maanden is alleen borstvoeding nog wel voldoende hoor. Ik gaf flesvoeding, maar heb ook nooit pap gegeven. Tot 9 a 10 maanden hadden ze voldoende aan alleen een fles als ontbijt, daarna merkte ik dat ze hongeriger werden en gaf ik er halve of hele boterham bij of een cracotte of rijstewafel.
 
Boterham zonder korstjes, beetje boter erop en dan kleine stukjes in de wang doen, is gelijk goed voor de kaakspieren. En ik heb van gekolfde melk altijd prima pap gemaakt...
 
Wij geven wel pap van borstvoeding. Gewoon iets meer pap erbij zodat het lekker dik is of het geven uit een drinkbeker. Ons zoontje kan het goed drinken uit de Camocup.
 
Hier ook BV en op die leeftijd nog niet echt ontbijt. Ze dronk in de ochtend altijd bij mij. Later in de ochtend kun je eventueel een broodkorst geven of wat fruit
 
Ik gaf op die leeftijd ook borstvoeding en dan een half uur tot één uur later ongeveer een halve boterham als ik zelf aan het ontbijten was. De ene keer at ze 2 hapjes, de andere keer wat meer. Ik vond het belangrijk om het ritme van ‘samen ontbijten’ erin te brengen. Dochter is nu 9 maanden en dit doe ik nog steeds zo.
 
Terug
Bovenaan