Ontbijt baby 8 maanden

<p>Hallo mama’s en papa’s.</p><p>Ik ben benieuwd wanneer jullie zijn overgestapt op brood/pap ipv melk tijdens het ontbijt. Onze dochter is 8 maanden en een hele goede eter. Maar de flesjes die ze krijgt vindt ze ook heerlijk. Ze krijgt nu nog iedere ochtend een flesje van 150/5, maar een boterham ipv melk gaat er ook wel in denk ik. Ze heeft tot nu toe genoeg aan haar flesje. Rond half 10 krijgt ze altijd vers fruit en als lunch een boterham met beleg en een bekertje lauwe thee. </p>
 
Mijn dochter is bijna een jaar en krijgt nog elke ochtend fles melk, met een broodje. Ze wil ook echt niet zonder. Tussen de middag en avonds ook nog een fles. Volgens mij wordt dat ook geadviseerd tot een jaar.
 
Hier ook beide. Een wat kleiner flesje (120/4), en daarna een boterham. Zodra ze s ochtends wakker wordt heeft ze écht honger en geen geduld om te wachten op een boterham. De ergste honger wordt gestild door een klein flesje en dan brood erachteraan, een half uurtje later meestal. 
Rond de 1 jaar kun je de opvolgmelk vervangen voor gewone koemelk, als ze hier aan toe is. Maar een flesje in de ochtend is nog wel echt lekker én nodig voor een kindje van 8 maanden.
 
Hier ook beide. Een wat kleiner flesje (120/4), en daarna een boterham. Zodra ze s ochtends wakker wordt heeft ze écht honger en geen geduld om te wachten op een boterham. De ergste honger wordt gestild door een klein flesje en dan brood erachteraan, een half uurtje later meestal. 
Rond de 1 jaar kun je de opvolgmelk vervangen voor gewone koemelk, als ze hier aan toe is. Maar een flesje in de ochtend is nog wel echt lekker én nodig voor een kindje van 8 maanden.
 
Ons meisje is 11 maand en krijgt al sinds 7 maanden s morgens eerst borstvoeding (in bed bij ons, lekker gezellig) en daarna een broodje (tegelijkertijd met ons ontbijt). Gaat prima . Langzaam begint de hoeveelheid brood toe te nemen. In het begin was dit nog geen kwart boterham en inmiddels zitten we op een hele 
 
Bedankt voor al jullie berichtjes. Ik vind het zo’n heerlijk moment als ze tegen me aan ligt met haar flesje. Dat momentje wil ik echt nog niet inleveren. Ik merk dat ze de laatste paar dagen niet meer genoeg heeft aan haar fruithapje. Denk dat ze een groeispurt heeft. Dus een sneetje brood na de fles is wel een goede optie. 
 
Terug
Bovenaan