ontbijten 1 jarige en moet dus zonder fles.

Hallo
Ik heb een vraag over hoe jullie ontbijten. Op de dagen dat mijn zoon van bijna 1 jaar naar kdv gaat krijgt hij 's ochtends kant en klare pap uit de fles.
En op de andere dagen eerste een grote fles melk lekker bij ons in bed en dan een tijdje later gaan we een boterham eten. Maar nu wil ik stoppen met opvolgmelk en ook met de fles. Maar nu vind ik het lastig om overte stappen op meteen uit bed naar beneden voor boterhammen. Ik wil de werk dagen nog wel de pap doen maar de andere dagen eigenlijk stoppen met de fles. Iemand tips?
Groetjes Esther
 
Onze oudste zoon wou ook niet echt van de fles af die heeft tot anderhalf 's morgens een fles gedronken. Hij gaf eigenlijk zelf aan dat hij die fles niet meer wou en is toen overgestapt op een bordje pap. Een jaar later at hij 's morgens een boterham.

Groetjes,

Miriam
 
Mn oudste (15 mnd) eet sinds kort ook een bordje pap met een bekertje joki... Maar goed, dan moet je ook naar beneden..... Je zou misschien een anti lek beker kunnen proberen voor in bed.....
 
Mijn dochter krijgt eerst (halfvolle) melk in een anti- lekbeker in haar bed. Ondertussen kleed ik mij aan, en daarna kleed ik haar aan en dan gaan we naar beneden voor een broodje. Werkt super!
 
mijn dochter (15 maanden) heeft nog nooit de fles op bed gehad 'sochtends.
nu krijg ze pap (van een bord) sochtends.
gewoon lekker samen met mama (en papa in het weekend) ontbijten.
nooit problemen mee gehad.

 
Mijn oudste zoon heeft tot 3,5 jaar s-ochtends een fles pap gehad, dat was zijn moment om de dag rustig en op zijn gemak te beginnen. Dus waarom zou je stoppen?
 
tot 3,5 jaar een fles gehad????
poeh he!

je wilt overstappen van de fles naar de tuit beker begrijp ik. 1 jaar is idd een mooie leeftijd om daarmee te beginnen, maar als hij dat niet wilt, niet dwingen!
wij hebben het afgebouwd. eerst de middag fles vervangen door tuit beker, daarna de avond fles afgeschaft, en als laatste de ochtend fles vervangen door de tuitbeker.
maar als je mertk dat je kindje het niet wilt, als hij opeens niet meer drinkt, of ander gedrag gaat vertonen, laat hem dan lekker die fles krijgen.
1 jaar is nog jong. tis goed om daar nu al mee te beginnen, maar t niet gaat dan gaat t niet.
3,5 jaar vind ik dan weer t andere uiterste, maar komt helemaal goed.
je hebt nog tijd genoeg hahaha.

liefs, do
 
Wij hebben het ook afgebouwd. Eerst gebrobeerd of ze uit een tuitbeker wilde drinken. Dit lukte niet, ze wilde het gewoon niet. Dus hebben wij zo'n nuby beker met rietje erin geprobeerd, aangezien ze zo'n rietjes vaak wel interessant vinden. Dit ging super. Omdat onze dochter pas vanaf 8 maand eindelijk uit een fles wilde drinken en met 11 maanden pas opvolgmelk wilde (daarvoor altijd bv gehad) en geen gewone melk, hebben wij peutergroeimelk gegeven. Dit ging heel goed en langzaam aan geprobeerd om gewone melke te introduceren. Dat dronk ze pas vanaf ongeveer 2 jaar. En nu heeft ze nog steeds een flesje warme melke voor ze gaat slapen met haar leeftijd van bijna 3. Het is maar net wat de kids ook zelf willen.

Succes ermee
 
Terug
Bovenaan