ontbijten 1 jarige en moet dus zonder fles.

Hallo
Ik heb een vraag over hoe jullie ontbijten. Op de dagen dat mijn zoon van bijna 1 jaar naar kdv gaat krijgt hij 's ochtends kant en klare pap uit de fles.
En op de andere dagen eerste een grote fles melk lekker bij ons in bed en dan een tijdje later gaan we een boterham eten. Maar nu wil ik stoppen met opvolgmelk en ook met de fles. Maar nu vind ik het lastig om overte stappen op meteen uit bed naar beneden voor boterhammen. Ik wil de werk dagen nog wel de pap doen maar de andere dagen eigenlijk stoppen met de fles. Iemand tips?
Groetjes Esther

Hoi,

Ik zou niet zo streng zijn hoor.. die pyamapapjes kunnen geloof ik tot 36 maanden en ik denk eerlijk gezegd niet dat er veel mis mee is om dat in de ochtend lekker te blijven doen.

Onze zoon (vorige week 1 jaar geworden) wordt altijd rond 6 uur 's-ochtends wakker en krijgt dan een fles met pyamapapje op zijn kamertje. Met een beetje geluk wil hij nog even slapen. Op onze vrije dagen krijgt hij daarna brood als wij zelf ook gaan ontbijten (tussen 8 en 9), maar als we moeten werken gaat hij gewoon naar de creche en krijgt hij daar om 9 uur fruit.

Succes ermee!

Groetjes, 10e

Hoi,

Tijn krijgt nog lekker iedere morgen borstvoeding hoor... Zal zelf wel aangeven als hij dit niet meer wil lijkt me zo. Is denk ik meer het moment dan echt het eten. Is de fles in bed voor jullie niet ook zo? Zo ja: lekker van genieten zou ik zeggen.
Tijn krijgt trouwens ook een uurtje na de borstvoeding 2 boterhammen als ontbijt, thuis, bij oma of op het kinderdagverblijf.

groetjes Natasja

Hier krijgt ze op mijn werkdagen een fles, terwijl ze op het aankleedkussen ligt en ik haar uit/aankleed. Daarna naar beneden en een boterham voordat we de deur uit gaan. Op de dagen dat we minder haast hebben, eten we benden een boterham en staat er een tuitbeker naast. Ze kan dan drinken tijdens het eten en dat gaat ook prima!
Volg je gevoel! Wat is haalbaar en wat vind je zelf prettig!
Gr Antoi

Terug
Bovenaan