Ontbijtkoek

A

Anoniem

Guest
Even een vraagje. Laatst zat ik zelf volkoren ontbijtkoek te eten en mijn kleine meid zat als een klein vogeltje met opengespert bekkie  op ook een stukje te wachten. Ik heb het toen gegeven en ze vond het super lekker. Uiteindelijk heeft ze een heel plakje op.

Ik weet alleen niet of ze het nu al mag (6mnd). Durf het dus ook niet meer te geven.
Weet iemand of ze het wel of niet mag?

Volgens mij mogen volkorenproducten niet. Waarom zou ik niet weten. Misschien te zwaar voor de darmpjes maar ze mogen ook niet meteen volkoren brood.
Een keertje kan misschien geen kwaad hoor. Als je verder niks hebt gemerkt aan haar.

Moeilijk is dat he, als ze je zo aan zitten te kijken. Ik heb dat ook hoor. Bijv. Met yoghurt eten na de warme maaltijd. Hij is nog geen 6 maanden, maar hij zit dan zo te kijken.
Heb hem al een paar hapjes gegeven. En nu wil hij dus steeds...hahahaha...

Goh dat wist ik niet eens. Ik had zelf gehoopt dat het een positieve werking op haar ontlasting zou hebben. Ze heeft nog al last van verstopping. Aangezien ze bijna weigert te drinken.

Liga koekjes enzo vindt ze niet echt lekker, te zoet denk ik. Ze is erg van yoghurt en groenten.

Ik ben trouwens met 5,5 mnd met yoghurt begonnen op aanraden van arts cb.

hoi,
geen idee of het wel of niet mag, maar hoe geef je dat dan? Ik bedoel mijn kleintje kokhalst al als er een mini stukje appel niet goed gemalen is in haar fruithapje. Heb je het geweekt of slik ze het heel door, ze kan toch zeker nog niet kauwen?
groetjes Elke

Naar mijn weten mag het gewoon hoor. Wij beginnen op het kdv ook met volkoren brood, dus zo erg zal het niet zijn. En het heeft idd een positieve werking op de stoelgang.
Sil

Ik zou eigenlijk ook niet weten of dit mag, alhoewel het cb mij juist adviseerde om met 6 maanden eens een korstje van brood te geven, daar lijkt mij niet veel verschil in te zitten...
mijn dochtertje moet inderdaad ook al kokhalzen als ik het fruit niet helemaal goed fijn heb gemaakt, dus ik wacht er ook nog maar even mee!  

Ik haal de bittere randjes eraf aangezien die erg bitter zijn. Vervolgens haal ik kleine stukjes eraf die ik zelf even fijnmaal met mijn voortanden waarna zij ze krijg. Ze vindt het helemaal geweldig, ook omdat ze hierdoor ziet hetzelfde te eten als haar mama.

Wat betreft stukjes in het eten. Ik ben direct begonnen met zelf hapjes maken. En ja in het begin is het even wennen, maar uiteindelijk gaan stukjes wel. Nu heeft mijn kleine wel al twee tanden.

Verder geef ik bij alles wat ik eet ook wat in haar mond, of het nu brood is of een stukje paprika. Laat er ook lekker aan de gang gaan met stuk appel, liga, komkommer (wel wat  glad)  of paprika. Mocht het stuk te groot zijn dat ze afbreekt gooit ze het er heus weer uit. (wel bijblijven natuurlijk)  

Hoi
Klinkt een beetje als de Rapley-methode. Doe je het vanuit die methode?
Sil

Terug
Bovenaan