Ontdekken met de mond?

Hoi allemaal,

Christian is nu 4 maanden en begint nu echt speeltjes etc te ontdekken. Nu lees ik op veel plaatsen dat de kleintjes alles meteen in hun mond stoppen omdat daar de meeste zenuwen zitten en ze zo het beste kunnen ontdekken. Christian is wellicht een fijnproever, want behalve zijn vingers, onze vingers en de fles/speen komt er toch eigenlijk niets in zijn mondje! Ik heb hem nog nooit zien sabbelen op speelgoed (terwijl het toch 15-20 minuten van het ene handje naar het andere en weer terug gaat met een geinteresseerde, bijna schele blik..) of op iets anders.
Zijn er meer kindjes die niet echt veel sabbelen, of moet ik gewoon wachten tot Christian een beetje ouder is? En wanneer ontdekten jullie kleintjes de voetjes? Christian weet nog helemaal niet dat hij ze heeft, lijkt het...

Ben gewoon een beetje nieuwsgierig.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17 weken)

Hallo

Meike word vrijdag alweer 18 weken de tijd vliegt
Zij krijgt zo af en toe de speen wil die alleen als ze erg moe is
Of ze steekt zelf haar duimpje in haar mondje
Als ze iets anders te pakken krijgt b.v een knuffeltje of iets anders van speelgoed dan probeert ze dat wel meteen in haar mondje te doen
Of ze plukt aan haar truitje of t-shirt en probeert daar ook aan te sabbelen
Haar handjes vind ze erg mooi maar ook haar voetjes kan ze erg mee bezig zijn

Groetjes Monique

Hai Karin

Loek steekt al een tijdje vanalles in zijn mond, niets is veilig! Hij is nu bijna 4 mnd, maar dat deed hij al zeker vanaf 3 mnd. Zijn voetjes zijn nog ver weg!!! Toevallig probeerde hij zijn voet vandaag te pakken toen ik 'm voor zijn gezicht hield, maar anders weet hij nog niet van het bestaan af wb kijken en pakken. Helaas heeft hij wel ontdekt dat hij zijn voeten/hakken hard tegen elkaar kan wrijven, wat hem dan ook vaak uit de slaap haalt. We hebben hem al ingebakerd, we kunnen moeilijk ook zijn voeten gaan vastbinden...

Ben benieuwd hoe het gaat als we het inbakeren gaan afbouwen!

Trouwens... Ik las ergens dat jij ook uit Ehv komt. Misschien heb je het niet gelezen, of misschien wil je ook niet, maar weet jij dat we as donderdag hebben afgesproken met een paar om naar het stadswandelpark en//of Listers Parkzicht te gaan? Als je zin hebt, ben je welkom. Als je geen zin hebt, ook goed! Ik wilde het alleen even laten weten zodat het niet ongemerkt aan je voorbij gaat.

Groeten

Rosanne

Als je trouwens hartje ehv8 hoog woont, dan zit je vast in de hoge woontoren. Lijkt me doodeng!

Hoi Karin,

Mirre heeft sinds deze week haar voeten ontdekt. Erg leuk om te zien...vooral in haar slaapzakje, dan zie je zo een bommel omdat ze haar tenen vast heeft. Ook stopt ze al weken alles in haar mond........ben de hele dag handjes aan het poetsen omdat ze ook zo veel kwijlt...

Doeii groetjes esther (mv Mirre, 16 week)

hoi karin
boas doet het ook pas sinds kort hoor.van het ene op t andere moment.het kan dus zomaar opeens komen.boas is nu 20 weken en stopt pas sinds een week of 2 echt dingen in zn mond.en sinds gisteren houd hij zijn hoofd omhoog als hij op zn buik ligt!!!.rijkelijk laat,maar papa en mama zijn apetrots.niet alle kids zijn even snel.hoeft ook niet toch.
alles komt vanzelf.
groetjes kari

Onze oudste heeft ook bijna nooit iets in zijn mond gestopt! Marieke en ook onze middelste wel, alles wat ze te pakken konden/kunnen krijgen gaat er in! Verschillend per kind dus, denk ik!?

groetjes,
Sabine

Hoi Karin,

Laura steekt ook alles in haar mond. Daarnet heeft ze 5 minuten aan mijn neus gelikt. Madammeke rustte niet tot ze dat ding in haar mond had. Niets is veilig! Ik hoop dat het snel weer over gaat, maar het is ook wel grappig. Ontdekken met de mond wordt door mijn meisje dus wel erg letterlijk genomen.

Groetjes Ilona

hoi karin

stef is nu 16 weken en hij stopt wel alles in z'n mondje kwa speelgoed, als hij een rammelaar van ons krijgt wil hij hem gelijk in z'n mondje steken haha   stef sabbelt ook veel op z'n eigen handjes of op onze vingers als hij ze vast kan pakken haha.
stef die had met een week of 14 a 15 door dat hij voetjes had en daar speelt ie nu ook regelmatig mee. das ook erg leuk om te zien.

ik wil hierbij ook nog even zeggen dat ie maandag voor het eerst van z'n rug naar z'n buikje is gedraait, echt supertrots zijn we op ons kleine mannetje!!! dit moest ik ff kwijt ben zo trots !!!

groetjes Chantal mv stef 27 02 2007

Terug
Bovenaan