onterecht bezorgd?

hallo allemaal, heb vanochtend even m'n vk gebeld want ik merk de afgelopen dagen een hele grote verandering in de bewegingen van m'n kleine man.

normaal gesproken schopt ie me zeker 1 keer per nacht wakker, maar de afgelopen 2 nachten niet. hij is altijd om dezelfde tijden ontzettend actief maar merk gewoon dat het anders is. het is heel rustig in m'n buik, wat ik zeker niet gewend ben van hem. ik wacht nu nog op een telefoontje van de vk wat te doen, ze zeiden al dat ze het enorm druk hadden, maar ik wacht nu toch al bijna 2 uur. ik heb trouwens ook dat als ik ook maar even naar de wc loop, of even naar boven om wat te pakken of de hond even uitlaat, dat m'n buik echt kei en kei hard word. vreemd allemaal, ik wacht het even af, word vervolgd...

Dat je kleine je 's nachts niet wakker schopt komt misschien omdat je zelf heel moe bent en echt je slaap nodig hebt. Ik heb af en toe ook zulke nachten. Verder die keiharde buiken tja weet ik niet zou idd even wachten op wat de vk zegt.

Groetjes Jojanneke

Die vent van mij beweegt soms ook dagen nauwelijks. Als de vlk niet zegt dat je met spoed moet komen en dat ze t druk hebben ( met dingen die meer prioriteit hebben) Dan zou ik me niet druk maken. Maar als je echt bezorgd bent Dan bel je toch gewoon Nog n keer? Better safe than sorry.
Jij bent de moeder en jij weet wat je intuitie je ingeeft.

Harde buiken zijn in de laatste weken geloof ik normaal. Oefenweeen schijnen het te zijn. In t engels noemen ze t geloof ik iets in de trant van braxton-hicks. Nou relax. Neem rustig n bakkie thee. En bel de vlk eventueel Nog n keer na de lunch.

Hoi,

het schijnt in de laatste weken wel vaker voor te komen dat je de baby minder voelt, zeker als hij/zij al ingedaald is, dan is er minder ruimte. maar zeker de VK nog eens bellen, beter 1x te veel geluisterd of gekeken dan te weinig, toch? Ik heb ook last van continu een harde buik, vooral als ik onderweg ergens naar toe ben, volgens mij maak ik mezelf te druk op die momenten bewegen mag gewoon niet meer :)

nou, ze belde 10 minuten nadat ik dit had geschreven, mocht de dienstdoende verloskundige gelijk bellen omdat het spreekuur een rommeltje was.

ik haar bellen, lag ze in diepe slaap want ze had net een bevalling gedaan maar ik mocht gelijk komen. een hele poos gepraat met haar, buik gevoeld, was idd wat onrustig zei ze, hartje gehoord en dat klonk prima. moest toch even naar het ziekenhuis voor een ctg, en ik mocht er gelijk naartoe. heb daar een uur aan de ctg gelegen, werd wel wat weeënactiviteit gemeten maar niet schrikbarend. de ctg zag er keurig uit zeiden ze, maar omdat ik zoveel harde buiken heb vond de vk daar dat ik toch echt wat rustiger aan moest doen. al met al, niks aan de hand en weer rustig naar huis gegaan met de mededeling dat als ik ook maar iets niet vertrouwde, gelijk aan de bel moest trekken. kan weer rustig ademhalen!

Gelukkig dat het allemaal in orde is.
Nu lekker op de bank ploffen, idd een kop thee erbij en niet veel meer gaan doen. En als je de volgende keer weer zorgen maakt, gewoon weer bellen!!

Gr Ilse

Terug
Bovenaan