Ontevreden aanhankelijke baby

<p>Dag,</p><p> </p><p>vanaf dag 1 wil onze zoon niet alleen slapen. Hij is inmiddels 14 week en slaapt nog nooit alleen maar altijd op of vlak naast mij. De cosleeper is al te ver weg voor hem, dus slaapt bij mij in bed. Tot 10 week huilde hij eigenlijk niet en nu wel 2 a 3 uur per dag. Soms wil hij alleen slapen als we met hem rondlopen en mogen we dus niet gaan zitten, dat houden we niet eeuwig vol. Hij heeft reflux en spuugt wel 20 keer per dag. Verder heeft hij spruw waarvoor nystatine niet helpt, dus gaan we over op de gentiaan violet, osteopaat had geen effect op de reflux. Hij krijgt borstvoeding op verzoek. Nu ook al een week geen ontlasting gehad en wel heel veel vieze scheetjes. Hij is van tevreden rustige blije baby naar een ontevreden baby gegaan.</p><p>iemand tips, ervaring om klachten te verminderen maar ook aan te leren om alleen te slapen. Want kom soms nergens meer aan toe. Draagzak hebben we, maar dit wil hij niet altijd én dat houd ik fysiek maximaal 1 slaapje vol.</p><p>ik hoor het graag.</p>
 
Bij ons is voor reflux johannesbroodpitmeel een enorme uitkomst geweest. Nu weet ik niet of dit kan en hoe bij borstvoeding direct aan de borst. En een halfuur rechtop houden na de voeding.
 
Jbpmeel kan idd werken. Ik gaf een paar hapjes met een lepeltje voor de borstvoeding. En echt een halfuur rechtop houden na voeding. Hoofdeinde bedje iets omhoog plaatsen. Lastige fase hè... Ik herken veel in je verhaal. Wij hadden van alles geprobeerd, maar uiteindelijk ging het mettertijd vanzelf steeds ietsje beter. Vooral toen ik stopte met borstvoeding, maar dat kan toeval zijn geweest. Wel kwam er toen ook steeds meer ritme in het drinken en slapen, en dat gaf ons zoontje veel rust. Max anderhalf uur wakkertijd. Voor het alleen slapen: wij hebben hem na drie maanden bij mij in bed (op mijn borst liggend) van de ene op de andere dag in zijn eigen bed op eigen kamer gelegd. Het viel best mee met het wennen, moet ik zeggen. Als hij huilde, even oppakken, knuffelen, weer neerleggen. Ging natuurlijk niet vlekkeloos en ik heb in die tijd 5 baby-slaapboeken doorgespit naar tips, maar mettertijd kwam er verbetering.
Veel sterkte! Het komt goed! Er is waarschijnlijk niet 1 gouden truc, maar alle kleine beetjes helpen
 
Hoi hoi,
Een baby is pas in staat zelfstandig te gaan slapen als hij zich lichamelijk fijn voelt! Nu is dat denk ik bij jouw zoontje niet het geval. Ik zal wel aan de bel trekken dat hij al een week geen ontlasting heeft gehad. Hij moet wel erg last van zijn buikje hebben. Als ik jullie was zou ik naar de huisarts/kinderarts gaan en hem helemaal na laten kijken. Hebben jullie al medicatie voor de reflux? Helpt het? Ik zou om hulp vragen want 24/7 dragen houd je inderdaad niet vol. 
 
Terug
Bovenaan