onthaal moeder of creche wanneer boeken

<p>hoi hoi</p><p>ik had een praktische vraag. weten jullie toevallig wat het beste is een creche of een onthaalmoeder? <br />we zijn in verwachting van ons eerste kindje. maar lees veel dat je al snel een creche of onthaalmoeder moet boeken. maar wat is snel? </p><p>een vriendin van mij heeft veel te lang gewacht en kan het eerste jaar met haar kindje nergens terecht. dat wil ik dus al zeker vermijden. </p><p>alvast bedankt voor jullie mening </p>
 
Ik werk op een kinderdagverblijf en geef je als tip mee om binnenkort al te gaan kijken bij verschillende kinderdagverblijven of gastouders. Je kan overal gewoon een rondleiding/gesprek aanvragen. 
Bij ons op het kinderdagverblijf komen ook veel ouders langs die zwanger zijn. Soms nog maar heel pril. Maar het is goed om je je er al in te verdiepen. Uiteindelijk moet je toch een keuze maken. Veel kindjes worden bij ons al aangemeld nog vóórdat ze geboren zijn met een vermoedelijke startdatum. Vaak verschuift die datum natuurlijk nog wel wat, maar zo heb je al wel een plekje gereserveerd! 
Keuze voor kinderdagverblijf of gastouder moet je zelf maken. Ik werk dus op een kinderdagverblijf, maar mijn eigen kinderen gaan naar een gastouder ivm de rust. Doe wat voor jou goed voelt, die keuze kan niemand voor je maken.
Dus ga vast kijken wat de mogelijkheden zijn en ga bij verschillende plaatsen langs voor een rondleiding! En zodra je een keuze gemaakt heb, meld je je kindje alvast aan! Ook al duurt het nog een jaar voor het zover is misschien. Zo ben je verzekerd van een plekje!
 
Ik werk op een kinderdagverblijf en geef je als tip mee om binnenkort al te gaan kijken bij verschillende kinderdagverblijven of gastouders. Je kan overal gewoon een rondleiding/gesprek aanvragen. 
Bij ons op het kinderdagverblijf komen ook veel ouders langs die zwanger zijn. Soms nog maar heel pril. Maar het is goed om je je er al in te verdiepen. Uiteindelijk moet je toch een keuze maken. Veel kindjes worden bij ons al aangemeld nog vóórdat ze geboren zijn met een vermoedelijke startdatum. Vaak verschuift die datum natuurlijk nog wel wat, maar zo heb je al wel een plekje gereserveerd! 
Keuze voor kinderdagverblijf of gastouder moet je zelf maken. Ik werk dus op een kinderdagverblijf, maar mijn eigen kinderen gaan naar een gastouder ivm de rust. Doe wat voor jou goed voelt, die keuze kan niemand voor je maken.
Dus ga vast kijken wat de mogelijkheden zijn en ga bij verschillende plaatsen langs voor een rondleiding! En zodra je een keuze gemaakt heb, meld je je kindje alvast aan! Ook al duurt het nog een jaar voor het zover is misschien. Zo ben je verzekerd van een plekje!
 
Wij hebben ons ingeschreven op de wachtlijst toen ik volgens mij 15 weken zwanger was en dat was al relatief laat bleek! Als je direct na je verlof opvang wil ging dat dan om, dus dat zou dan 9 maanden later zijn ongeveer. Maar ik weet niet hoe dat op andere plekken zit, dit is wel Amsterdam en Amsterdam is qua kinderopvang wachtlijsten volgens mij wel heftig.
 
Ik heb me inschreven bij het kvd na de echo van 8 weken (ik weet alleen nu niet of ze deze nog krijgt). Bij ons is de wachttijd toch wel een 1 jaar hoorde ik van een vriendin van ons die zwanger was. Dus maar snel ingeschreven nadat we dit hoorde. 
Nu hopen dat de kleine terecht kan als het zo ver is. We horren ongeveer een half jaar vooraf of de kleine terecht kan.
We hebben ook een tweede kvd ingeschreven, gewoon uit voorzorg.
Ook zal ik niet te lang wachten van de kraamzorg (ik heb me rond de 8 weken ingeschreven). Maar ik hoorde dat deze drie weken later vol zal voor dezelfde periode.
 
Succes met het maken van je keuze.
 
Zodra je 3 maanden zwanger bent zou ik al gaan inschrijven. Ik was met mijn dochter ook te laat waardoor ze niet de dagen naar voorkeur naar de peuterspeelzaal kon gaan. 
 
Terug
Bovenaan