Ontlasting baby 10 maanden zwart

<p>Hallo allemaal,</p><p>Misschien is dit niet het meest frisse onderwerp maar ik weet het even niet meer. Onze kleine vent is 10 maanden en eet vanaf 6 maanden brood en avondmaaltijd. Maar sinds een week begint zijn ontlasting te veranderen. Eerst donkerbruin en dat verkleurde in de luier tot dondergroen. Nu is het de laatste 2 keer zwart en ook heel donkergroen op de achtergrond van de luier. </p><p>Heeft iemand dit al eens meegemaakt?</p><p>Morgen wil ik de huisarts hiervoor bellen. </p>

Hi, 
Meestal komt dit door bepaalde voeding, bijv bietjes, spinazie en nog een paar dingen kunnen de kleur donkerder maken tot zelfs bijna zwart. Even goed na gaan wat meneertje allemaal op heeft de afgelopen dagen dat zal de HA je ook vragen namelijk. Ikzelf zou ook even een foto van een luier maken, om te laten zien?
Zwarte ontlasting kan ook duiden op een bloeding in de darmpjes, daarom wel heel belangrijk dat je ermee naar een arts gaat. 
In de meeste gevallen komt het echter gewoon door bepaalde voeding ?

Toevallig heeft mijn dochter van 9 maanden dit ook al 2 dagen. Maar ze krijgt ook al 2 ochtenden blauwe bessen bij haar fruithapje.. het lijkt toch meer donkergroen dan zwart als ik goed kijk. Ben wel benieuwd wat de huisarts zegt trouwens! 
Wie had ooit gedacht dat je poep zo ongegeneerd ging onderzoeken? 

Terug
Bovenaan