<p>Onze kleine meid is 13 dagen oud, ze is een tevreden meisje, vanaf dag 1 had ze al veel poep, de welbekende eerste zwarte poep ;-)</p><p>daarna werd het al snel geel, alleen zijn het keutels (niet hard maar wel compact) kraamzorg maakte zich er geen zorgen om, maar moesten het wel in de gaten houden.</p><p>vandaag kwam CB langs en die vond de ontlasting niet goed, het hoort toch meer de zachte plak poep te zijn inplaats van “keutels”</p><p>ze poept na elke fles, hoeft er weinig kracht voor te zetten, ze huilt niet en merk geen krampjes.</p><p>nu moet ik van CB die met de arts heeft overlegd, overstappen naar Nutricia Omneo comfort voor krampjes en moeizame ontlasting, (ik gebruik momenteel de voeding van Hipp.) Kraamzorg en verloskundige zeiden dag ik eventueel 10cc meer water mocht toevoegen bij de Hipp voeding om de ontlasting soepeler te maken, en CB vind dat weer niet goed... lekker tegenstrijdig. </p><p>Vind het overstappen wel spannend want kan ze wel last van krijgen, (maar hoeft niet.) Ze spuugt alleen eigenlijks niet, dus hopelijk blijft dat zo.</p><p>herkennen meer ouders dit?? De (zachte) keutels en heeft jullie kindje wat gemerkt van de overstap naar een ander merk voeding? </p><p>Ik hoor het graag! Allemaal wennen hoor zo’n eerste kindje. En ben soms zo onzeker en wil alles volgens het boekje doen, of wat mij verteld word. Probeer nu ook wat meer naar mijn gevoel te luisteren.</p><p> </p>