Ontlasting baby 13 dagen oud. keutels inplaats van zachte

<p>Onze kleine meid is 13 dagen oud, ze is een tevreden meisje, vanaf dag 1 had ze al veel poep, de welbekende eerste zwarte poep ;-)</p><p>daarna werd het al snel geel, alleen zijn het keutels (niet hard maar wel compact) kraamzorg maakte zich er geen zorgen om, maar moesten het wel in de gaten houden.</p><p>vandaag kwam CB langs en die vond de ontlasting niet goed, het hoort toch meer de zachte plak poep te zijn inplaats van “keutels”</p><p>ze poept na elke fles, hoeft er weinig kracht voor te zetten, ze huilt niet en merk geen krampjes.</p><p>nu moet ik van CB die met de arts heeft overlegd, overstappen naar Nutricia Omneo comfort voor krampjes en moeizame ontlasting, (ik gebruik momenteel de voeding van Hipp.) Kraamzorg en verloskundige zeiden dag ik eventueel 10cc meer water mocht toevoegen bij de Hipp voeding om de ontlasting soepeler te maken, en CB vind dat weer niet goed... lekker tegenstrijdig. </p><p>Vind het overstappen wel spannend want kan ze wel last van krijgen, (maar hoeft niet.) Ze spuugt alleen eigenlijks niet, dus hopelijk blijft dat zo.</p><p>herkennen meer ouders dit?? De (zachte) keutels en heeft jullie kindje wat gemerkt van de overstap naar een ander merk voeding? </p><p>Ik hoor het graag! Allemaal wennen hoor zo’n eerste kindje. En ben soms zo onzeker en wil alles volgens het boekje doen, of wat mij verteld word. Probeer nu ook wat meer naar mijn gevoel te luisteren.</p><p> </p>

Ons kindje is nu bijna 7 weken en poept ook hardere keutels. Bij mij gaf het cb ook aan om voeding voor moeilijkere ontlasting toe te voegen, maar toen had hij met 5 weken wel een paar dagen zachtere ontlasting en nu met 7 weken toevallig ook weer. Ik ben dus niet overgestapt. Zolang het gewoon geel van kleur is, maak ik me geen zorgen. Het cb deed er ook niet moeilijk over.

Qua voeding heb ik niet echt ervaring, maar als ze haar flessen goed leeg drinkt, kan wat extra water echt geen kwaad. Zeker niet nu het zo warm is! 
Heel eerlijk, zolang je kindje er geen last van lijkt te hebben en de ontlasting vrij makkelijk komt, zou ik me niet zoveel zorgen maken. 

Ik trek me nooit iets aan van t cb. Die hebben nogal last van koker visie. Dus ik zou eerst t extra Water proberen of even overleggen met de huisarts. Overstappen kan namelijk voor wat onnodige ellende Zorgen

Hoi 
Als ze goed haar flessen leeg drinkt kan 10cc exstra water per fles geen kwaad en met dit warme weer word ook aangeven exstra te geven en zolang ze geen krampjes en heel veel moeite er voor moet doen kan het geen kwaad volgens mij 

Ik ben het eens met bovenstaande reacties. Met deze hitte kan een beetje extra vocht geen kwaad. Ik zou dat ook eerst proberen omdat overstappen op een andere voeding ook gevolgen kan hebben. 
Ik wilde je in ieder geval meegeven dat je het hartstikke goed doet en niet onzeker moet zijn! Iedere vrouw die voor het eerst moeder wordt is onzeker en wil het beste voor haar kind, net als jij. Luister naar je eigen (moeder)gevoel en dan zit je meestal wel op het goede pad! 

Bedankt dames voor jullie reacties!! En bedankt Gebruiker1008 voor je lieve woorden ?
ik heb vandaag wat extra water toegevoegd 5cc/10cc, 1x had ze wat dunnere poep, maar is nu alweer wat stevig.. en ze moest vandaag wel een beetje druk zetten. Gister nog gezegt dat ze geen kracht hoefde te zetten, nu deed ze het wel even... ?
hou het nog even in de gaten, van het vele poepen heeft ze wel wat rode billetjes.. zo zielig! ?

Terug
Bovenaan