Ontlasting baby bijna 6 maanden

<p>Hallo allemaal,</p><p>even een vraagje.. mijn dochter is 24 oktober 6 maanden oud maar haar ontlasting is erg hard en echt keutels. <br />zij huilt niet en heeft geen kramp maar is dit normaal?</p><p> </p><p>groetjes,</p><p>dominique</p>

Wat voor voeding krijgt je dochtertje? Borst, fles, vast...? Het is in principe nooit de bedoeling dat de ontlasting hard en droog is. Mijn zoontje had hetzelfde, en bleek te weinig vocht binnen te krijgen. Dit kwam omdat mijn borstvoeding terugliep, maar hij was wel tevreden na die voedingen, dus ging ik er vanuit dat het ok was. Een keertje kolven liet zien dat ik echt nog maar weinig melk aanmaakte, dus toen maar volledig over op de fles (ik deed al 50/50). Na 2 dagen was het probleem over!

Drinkt ze nog genoeg? Met 6 maanden krijgen ze meer vaste voeding en minder melk. Het is wel belangrijk dat ze genoeg vocht binnenkrijgt in de vorm van thee/water. Hier ook een dochtertje van 6 maanden en ontlasting is nu vaster mede door de vaste voeding

Hier werd de ontlasting ook vaster naarmate we meer vast voedsel gingen geven (gelukkig!). Als het te vast is, dus keutels, heeft onze zoon te weinig gedronken. Hij heeft er verder geen last van, maar voor ons wel een signaal dat we iets vaker z'n beker met water / diksap moeten geven. 

Terug
Bovenaan