Ontlasting baby van 2 weken

<p>Beste,</p><p>Mijn baby van 2 weken heeft sinds afgelopen dinsdag niet meer gepoept. Zij krijgt 100 cc nutrilon 1. Wat kan ik hier aan doen?</p><p>groetjes</p>

Mijn dochter heeft ook wel eens 5 dagen niet gepoept. Krijgt bv, maar weet niet of het veel uitmaakt. Volgens mij is het niet gek als ze een paar dagen niet poepen.

Je kunt het stimuleren door voorzichtig met de beentjes te 'fietsen', over haar buikje te strelen (met de klok mee), en door warmte, bijv. een badje, of een warme doek tegen haar buikje. En wees voorbereid op een flinke luier vol ;) Ik ben zelf ook aan het wachten op een mega-poepluier van m'n zoontje, sinds zondag is hij er flink op aan het broeden:D

Mijn dochtertje krijgt ook nutrilon 1 en poept ook maar 1x in de 2a 3 dagen. Ik vrees weinig aan te doen. Kijk wel uit dat je niet teveel voeding op te weinig water doet

Bedankt voor de reacties. Morgen krijgen we bezoek van iemand van het consultatie bureau. Kijken wat zij zeggen. Voorzichtig fiets bewegingen maken hebben we ook al geprobeerd. Helaas zonder succes. Wacht nog steeds op een poepluiers :) 

Door het overstappen van borst op kunstvoeding heeft mijn zoontje van 3 weken ook een aantal dagen niet gepoept. Heb via de dokter een mocroklysma gekregen en dit hielp heel goed. Helaas de dagen erna weer verstopping.. ik heb vanmorgen de anus gemasseerd met vaseline en nog geen 2 uur daarna had hij flink gepoept. Het kan soms zo zijn dan de anus zeer doet en soms wat verzacht moet worden. Dit heeft bij mijn zoontje goed geholpen, misschien ook te proberen 

Terug
Bovenaan