Ontlasting bij afbouwen bv

Hoi allemaal!
Ik ben na 9 weken bv begonnen met afbouwen.
Toen ik nog volledig bv gaf had onze dochter Amber bij elke luierwisseling ook ongeveer gepoept.
Nu weet ik dat baby's die flesvoeding krijgen, ook dikkere ontlasting hebben dan baby's die bv krijgen.
Het probleem dat onze Amber op dit moment heeft is dat ze bijna niet meer poept (meestal wel 1x per dag) en een gespannen (pijnlijke) buik heeft. Op het cb zeggen ze dat het erbij hoort en vanzelf wel minder wordt, maar ze kunnen niet aangeven hoelang dat dan moet gaan duren.
Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe lang gaat dit duren en hoe kan ik haar hiermee helpen?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Heike

Hoi Heike

Lucas had dit ook na het afbouwen. Het duurde gelukkig maar een paar dagen en nu poept hij 1 of 2 keer per dag - heel veel.

Bij ons hielp met hem lopen tegen de krampen en goed boeren tussendoor en erna hielp ook tegen de gespannen buik en in een warme tummytub.

Succes
Martine

hoi,

bij jasmijn heeft het wel een week of 2 geduurd. veel kramp en een dikke buik. ze had ook ineens maar om de dag een poepluier. Dat laatste is nu nog steeds maar alleeen als er een keer 3 dagen tussen zit merl ik dat ze er last van begint tekrijgen. Niks helpt dan eigenlijk, alleen een beetje troosten
groeten elke

Hallo,

Ik ben bij Demi na 6 weken begonnen met afbouwen en sindsdien is het drama met poepen! Ze is nu 11 weken en het is nog niet goed. Ze heeft ongeveer 1x in de 3 dagen ontlasting en krijgt daardoor dus last van d'r buikje. Ze perst ook de hele dag door, maar er komt niks, zielig!! Ze heeft een poosje via de huisarts lactulosestroop gehad, dit hielp wel iets, maar mag je maar 3 weken gebruiken en die periode is nu voorbij. Ze zal het dus nu op eigen kracht moeten gaan doen, helaas. Ik hoop dat het dus snel beter gaat met die kleine van je!! Bij elk kindje is het gelukkig weer anders. Ze zeggen dat het bij kindjes die iets eerder geboren zijn vaker voorkomt.

Groeten Mia

Terug
Bovenaan