Ontlasting bij oefenhapjes

Hebben jullie kindjes de periode na het introduceren van oefenhapjes ook een tijd wat minder goed gepoept? Mijn dochter is nu 6 mnd. Ze had eerst nog best smeuïge ontlasting. Nu vanaf maandag alleen een heel klein keuteltjes en een paar natte scheten. Sinds vorige week ook fruit hapjes toegevoegd, w.o. banaan. Dat heb ik niet meer gegeven na dinsdag. Voor die natte scheten moest ze behoorlijk persen en kwam er ook wat gereutel bij kijken. Ik verwachtte dus heel wat aan te treffen in haar luier ?. Maar alleen neen natte scheet dus... Ik vraag mij af of het 'normaal' is dat zij nu al vanaf maandag bijna niks gepoept heeft. Is dit herkenbaar en komt dit vanaf goed? Ik ga er wel vanuit, want ik heb niet het idee dat het echt dwars zit en mijn dochter is verder gewoon tevreden. <br />
 
Herkenbaar! Hier hadden we een periode van ‘droge pepernootjes’ in de broek. Bij twijfel het cb even contacten, maar het klinkt mij normaal in de oren!
 
Je kunt der iets meer water aanbieden. Dan komt er meer vocht in het lichaam en dan wordt ontlasting vaak iets dunner van. Onze kleine man krijgt ook water erbij en je kunt verschil goed merken
 
De darmpjes zijn nog niet goed gerijpt en moeten wennen aan het vaste voedsel. Mijn dochter van 5 maanden heeft er ook last van. Probiotica helpt wel om het op gang te houden. Verder idd extra water in de fles erbij..
 
Terug
Bovenaan