Ontlasting blijft weg

Ik heb helaas een ellendige zwangerschap. De huisarts stuurt mij elke keer van het kastje naar de muur. Aan mijn VK heb ik veel meer maar ik heb zoveel klachten. Ik wil niet weer aankloppen maar nu is het probleem dat mijn ontlasting weken lang wegblijft. Ik ga nu 2,5 week in.
Ik heb een verhoogd HG waardoor ik weinig eet en veel kots. Maar ik heb al een langere tijd geen ontlasting gehad. Ik maak me zoveel zorgen om mijn gezondheid.
Wie heeft tips/ advies?
 
2,5 week is wel heel lang! Ik had ook erg last van obstipatie tijdens mijn zwangerschappen, waardoor ik ook flinke buikpijn kreeg. Ik heb van de huisarts lactulose en later nog movicolon gekregen. Dat hielp mij. Wellicht dat je daar om kunt vragen? 
Succes!
 
Ja je kan vaak van die oplos zakjes krijgen. Of misschien zelf af en toe een glas laxo nemen? 
Ik heb tegen het extreme spugen en misselijk zijn Emesafene pilletjes  gehad 
Succes! 
 
Ik heb 1 eetlepel “zemelen” door m’n yoghurt gedaan en sindsdien gaat het goed! Wel veel water bij drinken.
 
Je zou in ieder geval rosvice pruimen kunnen gaan drinken. Probeer veel vezels te eten.
Voor het overgeven zou je gember tabletten, vanille vla kunnen proberen. Maar dit zijn natuurlijk veel dingen die je thuis kan doen. De huisarts en of VK kunnen inschatten of je ook medicijnen nodig hebt. En ook met veel klachten toch blijven aankloppen hoor. Succes! 
 
Terug
Bovenaan