Mijn dochter van drie is zindelijk, althans wat plassen betreft. Ontlasting is een drama, al heel lang eigenlijk (ook voordat ze zindelijk werd). Zij wil/durft niet te poepen. Ze houdt het dagenlang op en als ze voelt dat ze moet probeert ze het tot het uiterste op te houden. Ze wordt dan heel onrustig, vliegt op uit haar spel, klaagt continue over buikpijn. Als het dan uiteindelijk niet meer tegen te houden is belandt het in haar onderbroek en is ze helemaal ontzet en verdrietig.
Niets helpt, ze wil niet op het potje, niet op de wc, niet in een luier. Ze heeft geen harde ontlasting, zelfs als ze het dagen opgehouden heeft is het nog steeds brij-achtig. Op het consultatiebureau konden ze ons niet verder helpen. Hebben jullie tips? Ik vind het vooral voor haarzelf zo zielig. Ze heeft er echt last van.
Niets helpt, ze wil niet op het potje, niet op de wc, niet in een luier. Ze heeft geen harde ontlasting, zelfs als ze het dagen opgehouden heeft is het nog steeds brij-achtig. Op het consultatiebureau konden ze ons niet verder helpen. Hebben jullie tips? Ik vind het vooral voor haarzelf zo zielig. Ze heeft er echt last van.