ontlasting ophouden...vieze broeken....obstipatie

Ons meisje van bijna 5 houdt haar ontlasting op. Soms wel 5-6 dagen. Je ziet het haar echt tegenhouden (kontje naar achteren, armpjes tegen haar aan, beetje trillen). Op de WC doet ze dan niets. Maar er zit dan wel een klein keuteltje...Ook haar onderbroeken zijn vaak vies (soms wat meer dan de andere keer). We zijn al met haar naar de dokter geweest (Klysma en laxeermiddelen). Toen ging het een tijdje beter en nu is het weer zover. Ik weet niet meer hoe we hier mee moeten omgaan. Boos, zielig, negeren...........niets helpt. We maken ons echt zorgen....ook omdat andere kinderen dat natuurlijk ook een keer gaan merken (ruiken). Wanneer ze 'smiddags een feestje heeft of bij iemand gaat spelen, is het natuurlijk niet leuk voor haar dat ze daar 'een ongelukje' krijgt. Dat is al een keertje gebeurt tijdens een feestje en dan gaat ze zich afzonderen. En dan gaat het haar dus belemmeren.
Soms (zoals vandaag) doe ik haar maar een luier om. Anders zijn er op die dagen echt 5 onderbroeken (of meer) echt vies. Dan laat ik haar iedere keer als ik het haar zie ophouden en na het eten/drinken naar de WC gaan.

Iemand nog tips, ideeen, ervaringen?
 
Hoi
dit komt mijn bekend voor de dochter van vriendin van mijn die deed dit ook   zei heb het gedaan met een sticker vel   ze had een kleur papiertje en elke x als ze naar de wc ging mocht ze een sticker uit zoeken voor op het vel en als het vel vol was weer een ander vel en bij 2 velletjes mocht ze een klein cadootje uit zoeken en dit had effect   het sticker vel was niet meer nodig   maar na een tijdje   ging het weer die kant op en toen     is het op gehouden door dat haar dochter dus in der broek gedaan ook op een feestje en dit werd dus geroken toen is ze zich zo gaan schamen dat het niet meer gebeurd is   wat ik bedoel te zeggen probeer iets leuks uit te vinden   door bv die stickervel miss dat het efect heb bij jullie groetjes carola
 
Terug
Bovenaan