Ontlasting tijdens begin zwangerschap

Alvast sorry voor het niet zo smakelijk onderwerp haha..

Op dit moment ben ik 11 weken zwanger van de tweede. Sinds het begin van deze zwangerschap heb ik al last van mijn darmen. Erg rommelende darmen en pijnlijke steken. Mijn ontlasting is ook erg smeuïg en soms zelfs gewoon echt diarree. Ook heb ik erg veel last van stinkende scheten. Ik heb het idee dat het niet uitmaakt wat ik eet.

Heeft iemand dit ook ervaren en is dit vanzelf over gegaan/minder geworden?
 
Ik zat juist tot 20 weken verstopt hihi wel stinkscheten ? later liet ik enorme ruften die weer niet roken ?? en kon ik weer normaal naar de wc ? sterkte meis! Het is tijdelijk!
 
 
Komt mij erg bekend voor! Ik had ook erg diarree bij mijn 1e zwangerschap. Bij mijn 2e zwangerschap (helaas een miskraam) had ik weer precies hetzelfde; dat ik al dacht dat ik zwanger was voordat ik de test gedaan had. Bij mij hield het na een tijdje op (ergens rond de 20w), en sloeg om in obstipatie. En ook dit werd na een paar weken weer beter. Dus ja, je darmen kunnen behoorlijk van slag raken van de zwangerschap, maar gelukkig gaat het vanzelf weer over!
 
Er gaat gewoon heel veel aandacht in je lichaam naar de baarmoeder, daarom gaat er minder aandacht naar het overige in je lichaam, onder andere naar je darmen. 
Hierdoor werken ze vaak net even wat anders dan je gewend bent. Heel vervelend, maar hoort er helaas bij. 
 
Ik heb het precies andersom. Sowieso regelmatig last van mijn darmen door PDS, maar nu 12 weken zwanger en bijna dagelijks last van mijn darmen. Al helpt het wel om goed water te drinken en je fruit en groente te eten. Ook eet ik s ochtends yoghurt met lijnzaad... Ik kan gelukkig bijna elke dag naar de wc, maar het is soms wel lastig!
 
De eerste 3 weken moest ik wel 5x op een dag naar de toilet rennen. Ik ben nu 7.5 week zwanger en mag blij zijn als ik 1x in de 2 dagen kan, en dat is dan met veel pijn en moeite ? 
Omdat ik altijd al darmproblemen heb heb ik movicolon en neem dat soms.
 
Terug
Bovenaan