Ontlasting wil niet...

Toen Aron borstvoeding kreeg Ging de ontlasting gewoon aan 1 stuk door. Maar nu na een paar weken kunstvoeding komt zijn ontlasting niet vanzelf meer uit zeg maar.
Ik merk een paar x per dag dat hem wat dwars zit en doe er dan een thermometer in en dan komt het wel. Daarna is hij weer rustiger. Dat was in t begin eventjes om hem te helpen maar eigenlijk poept hij niet meer zonder thermometer.
Zijn ontlasting is totaal niet hard. Dus daar kan het niet aan liggen. Hij krijgt al voeding tegen krampjes en moeizame ontlasting.
Iemand tips?

Ik heb het geloof ik laastst ook al tegen iemand hier verteld....en druppel olijfolie/zonnebloemolie door de fles doen. Dit maakt het net even wat soepeler voor de darmpjes volgens mijn ha.

Succes!
Liefs ciomama

Ja dat is wel met bv,die van mij poept ook de hele dag door!een week met een groot pak pampers is hier niks.
lees wel vaak dat kindjes met fv moeilijker poepen.

liefs jootje

Breek even in. Ben een oktobermama. Ons zoontje had ook heel erg problemen met zijn ontlasting. Ben toen cinababy gaan gebruiken. In begin niet zoveel resultaat maar naar een week kwam het echt goed op gang. Succes en hoop dat het snel goed komt.

Idd ook ff de tijd geven of het werkt, ik had dat ook bij mijn dochter, ze kreeg de voeding van de friso, toen overgestapt naar de nutrilon en tadaa ze kon binnen een paar dagen al weer zelf goed poepen, zonder alteveel moeite!!
Bij ons lag het dus uiteindelijk aan de voeding..
Gr een sept mama

Bij ons ook dit probleem. We hebben na 3 dagen een stukje zeep in zn kont gedaan omdat ie alleen maar huilde van de pijn en continue aan t persen was. Kwam er meteen weer uit, met een hoop poep (stinken!!), maar was geen dikke poep of harde, gewoon normaal. Nu is t weer hetzelfde liedje. veel persen, niet kunnen poepen. Geen idee wat ik er aan moet doen.

Terug
Bovenaan