Ontlasting

<p>Gewoon even wat reactie nodig van andere. Mijn zoontje heeft  soms keutels en zachte ontlasting te gelijk in 1 luier. Moet ik me daar “zorgen” over maken? <br /><br />Momenteel geef ik hem wel 10cc extra water om het te verdunnen. Hij is verder niet veranderd van flesvoeding of aan vaste voeding begonnen.</p><p>Om de zoveel tijd ook last van scheetjes. Hij poept wel regelmatig, niet iedere dag, maar wel 5x per week ofzo. Vandaag toevallig 2x </p>

Zowel mijn dochter (2.8 je) en zoontje (8 mnd) hebben dit wel eens. Mijn dochter vaker dan zoontje. Ze heeft ongeveer 4-5 luiers per week. Vaker het begin met poepen wat harder en daarna wat normalere dunnere consistentie. Komt ook omdat ze niet dagelijks poept. Ze heeft er geen last van dus ik maak me geen zorgen.

De "regels" zijn:
- minimaal 1x per 3 dagen ontlasting (bij flesvoeding)
- hij mag er geen last van hebben
- het mag niet hard zijn

Merk je dat het vooral hard is en niet meer zacht (1 keutel mag, maar niet alleen maar keutels), dan even met het CB overleggen . Succes!

Ps. Dit wordt natuurlijk anders zodra je ook vaste voeding gaat geven, maar voor puur melkvoeding is dit de richtlijn

Terug
Bovenaan