Ontlasting

Hoi!

Ik ben op zoek naar herkenning en/of advies.

Ons zoontje is momenteel ruim 4 maanden. Hij heeft in de krampjesperiode ontzettend veel last van de krampjes gehad, urenlang krijsen. Ineens was dit gelukkig ook over.
Maar…vanaf zijn geboorte poepte hij al niet veel. Zat soms ook 3 dagen tussen. Schijnt allemaal normaal te zijn. Hij kreeg destijds borstvoeding. Rond de 8 weken ben ik overgestapt op kunstvoeding. Ik merkte ook dat hij daarmee meer tevreden was dan met de borstvoeding. Ontlasting bleef hetzelfde.
Wat we nu nog steeds merken is dat hij eerst een dag of 2/3 goede ontlasting heeft (1-2 poepluiers per dag) en dan ineens stagneert het. Is dan ook weer meer huilerig, soms krijsen, slechter slapen. Zijn echt geen leuke dagen. En dan ineens na 2 dagen komt er een lading uit zeg maar. Soms is zijn poep ook erg dik, dan merk je ook dat hij het er moeilijk uit krijgt.
We geven hem sinds hij een week of 6 is probiotica van Vitals.
Iemand die dit herkent en de oplossing of advies heeft? Hij heeft er toch blijkbaar veel last van :(
 
Ik zou even het consultatiebureau of de huisarts bellen die kunnen je denk ik wel een goed advies geven.
Het klinkt alsof hij misschien wat weinig vocht binnen krijgt waardoor de ontlasting moeizamer gaat, maar zou echt even professioneel ee naar laten kijken.
 
Ja dat heb ik al gedaan, maar in hun ogen is het allemaal normaal. Hij heeft een normale kleur ontlasting, enigszins normale consistentie en groeit goed..
Krijg steeds het antwoord dat hij er dan misschien overheen zal groeien
 
Eventueel 10 cc extra water aan de fles toevoegen zodat ie net wat meer vocht binnen krijgt? Werkte bij onze dochter goed!
 
@Essil, we zijn toevallig een paar dagen geleden begonnen met groentehapjes, dus misschien helpt dit wel.

@CynthiaB, bedankt voor de tip, ga ik proberen!
 
Terug
Bovenaan