ontlasting

Mijn zoontje is nu 19 dagen oud en zijn ontlasting is niet zoals het hoort te zijn.
Hij poept echt van die konijnenkeutels en hij heeft er ook last van.
Wie kan mij vertellen wat ik hieraan kan doen.
Ik geef flesvoeding
 
Het klinkt alsof hij meer moet drinken. Het is natuurlijk ook erg warm weer. Misschien kun je meer water bij de flesvoeding doen of apart wat extra water geven. Bel even met het cb om te vragen naar de verhoudingen voor het dunner maken van de voeding.
succes ermee!
 
hoihoi
ik weet niet welke voeding je gebruikt, maar hij heeft last van harde ontlasting tygo had daar ook veel last van moest op een gegeven moment zo hard persen dat hij een liesbreuk was opgelopen ik was toen overgestapt op omneo maar tygo kon niet veel binnen houden maar het hiep wel met de ontlasting tygo krijgt nu a.r. maar zijn ontlasting werd weer supper hard en nu krijgt hij dus elke morgen lactulose en dat gaat supper ik zou even overleggen met cb wat zij ervan zeggen.
succes ermee
 
Mij werd destijds geadviseerd de voeding met wat meer water aan te lengen, toen dat niet hielp moest ik een beetje zonnebloem olie toevoegen aan de voeding. Er zit trouwens ook best verschil in de merken voeding, want toen ik uiteindelijk overstapte van Fryso naar Nutrilon was het probleem verholpen!
 
Geen zonnebloemolie, maar lijnzaadolie koudgeperst. Dit is totaal niet verkeerd voor kindje, maar juist gezond. Het is helemaal natuurlijk en je kunt het kopen bij de drogist in een fles. Een paar druppeltjes op een theelepeltje met iets voeding voor iedere voeding en je kindje poept weer goed, zonder dat het te dun wordt wat bij lactulose (niet-natuurlijk) kan gebeuren.

Onze zoon heeft er veel last van gehad, maar sinds de olie heeft hij nooit meer klachten gehad. Als het niet nodig is geef je het niet en het voordeel is dat je het zelf ook goed kunt gebruiken door de yoghurt.

Ga het zeker proberen en niet met thermometers e.d. Dit help gegarandeerd!
 
Terug
Bovenaan