ontlasting

Zoontje van 4,5 maand. Vanaf 4 dagen geleden van 1 poepluier naar 5 poepluiers is dat wel okee? Net begonnen met groentehapje. Geen grote poepluiers maar elke keer een beetje. Worteltjes komen er net zo oranje weer uit als ze er in zijn gegaan...........
Niet erg smakkelijk maar best vreemd als je eerst een kereltje hebt wat maar 1 keer ontlasting heeft............
Wie heeft opmerkingen/ervaringen die hier op lijken en wat te doen???
 
Hoi,



Hier vergelijkbare ervaringen. Mijn dochter is 4 mnd en één week oud en
had maar één keer in de zes dagen (!) ontlasting (vond ik wel raar,
maar schijnt met bv normaal te zijn). Sinds twee weken poept ze veel
vaker, bijna elke dag één keer. Zomaar ineens. Ze had hiervoor ook veel
last van krampjes, maar nu dus al een paar weken niet meer. Ik denk dat
dit heel natuurlijk is, waarschijnlijk raken de darmpjes nu meer op
orde. Nu durf ik ook heel af en toe een paar hapjes fruit te geven.

Dat van die oranje ontlasting weet ik niet, maar zal er wel bijhoren!
Zolang de ontlasting niet te dun of te dik is en je zoontje er geen
last van heeft lijkt het me goed.



Groetjes Maaike

 
Hoi,

Op het vele poepen kan ik je helaas geen advies geven.
Als je worteltjes geeft is het normaal dat het er gewoon weer oranje uitkomt.
Ziet er heel erg raar uit maar daar hoef je je echt helemaal geen zorgen om te maken.

Groetjes
Davina
 
Hoi Wesley
Ik lees nu je bericht en ben benieuwd of jouw kindje nog steeds zoveel poepluiers heeft en of je er achter bent gekomen hoe het komt.
Mijn zoontje (4 maanden) heeft namelijk sinds ruim 1 week 6 poepluiers i.p.v. 1 (zoals voorheen) per dag. Cb wist afgelopen donderdag niet wat de oorzaak kon zijn. Ik geef nog geen groeten of fruithap.
Groet Megin
 
Hoi,

Het duurde zeker een maand voordat Wesley weer naar een "normaal"aantal poepluiers ging ( zo'n 2 a 3). Opeens was het over en nu is het zo 1 a 2 keer per dag. Hij werd ook erg verkouden en heeft een oorontsteking gehad in de periode van het vele poepen. Achteraf denk ik dat dat er wel wat mee te maken kan hebben gehad. Hij moest toch de "rotzooi"uit zijn lichaam kwijt. De oorontsteking was binnen een week weer over en daarna ging het goed met hem em de ontlasting. Ook de hapjes waar ik mee begonnen was kunnen er mee te maken hebben gehad...............Vaak is het een combinatie van factoren. Gisteren en vandaag heeft wesley nog geen ontlasting gehad. Dit komt misschien door het hapje banaan wat hij heeft gegeten. Dan geven we hem nu weer iets meer water in de fles ( zo'n 10 ml) en dan komt het wel weer.
Succes
 
Hoi Wesley
Bedankt voor je reactie.
We zijn begonnen met een groentehap en sinds die tijd gaat het wel beter, maar of dat nu echt door het hapje komt????
Ik vond het wel een reruststelling om te lezen dat het bij jullie ook even geduurd heeft voor het weer "gewoon" was.
groetjes Megin
 
Hallo,

Ik wilde even reageren op jullie kinderen het poepgedrag.
Het is namelijk heel gewoon de manier waarop jullie kinderen poepen.
Baby's moeten eenmaal wennen eraan andere voeding erbij te krijgen en zeker geld dat voor de darmen.
Een kind slikt meestal alles gewoon door zonder al te veel te kouden.
Ik heb het zelfde gehad met mijn eerste zoontje (bijna 2) en ik heb die zelfde vraag ook gesteld bij het cb en de huisarts.
Maar het komt allemaal weer goed, als het wortels heeft gegeten word de ontlasting oranje, geef je ze brocoli dan groene poep en over (voor later) rode bieten dan word het knal rood.

Groetjes en niet al te druk maken behalve als ze binnen 10 dagen helemaal niet meer poepen en krampen krijgen (accuut naar de huisarts gaan) ivm verstoppingen.
Kim
 
Terug
Bovenaan