ontlasting

Hallo, aangezien ik nieuw ben hier zal ik me eerst even voorstellen. Ik ben Natasja, 29 jaar en sinds 21 november moeder van mijn dochter Isa. Ze is 5 weken te vroeg geboren, maar ondanks dat deed ze het geweldig goed.
Op het moment heeft ze vrij veel last van krampjes en spugen. Voor de krampjes heb ik homeopathische druppels en voor het spugen gebruik ik nutriton (jee lijkt wel behanglijm).

Maar mijn vraag... de eerste paar weken ging het prima met haar ontlasting. Iedere keer als ik haar ging verschonen dan had ze wel ontlasting in de luier. Maar ineens kregen we twee dagen dat ze maar 1 keer ontlasting had, waarvan 1 keer zoveel dat ze mij onder poepte. Maar vanaf dat moment poept ze gewoon dagen lang niet. Na 5 dagen vonden we het zo zielig want ze ze leek er last van te hebben. We hebben haar buikje gemasseerd, een warm badje en de thermometer gebruikt om het iets te prikkelen. En jawel dat werkte.... er kwam veel ontlasting en qua structuur leek het wel op stopverf. Wij hadden de indruk dat ze het er zelf bijna niet uit kreeg. Daarna zaten er weer zoveel dagen tussen en nu zijn er inmiddels alweer3 dagen voorbij....

Is het normaal die overgang van zoveel poepluiers naar niets meer?
het consultatiebureau zegt dan wel dat het helemaal niet gek is dat baby's maar eens in de week of zelfs 2 weken ontlasting hebben. maar ik vind de overgang zo groot.
en is er iets wat ik in het geval van verstopping (denk dat dat het is) zou kunnen doen?

doei
 
Hoi Natasja,
Ik herken jouw probleem gelijk.. Mijn zoontje ,nu 23 mnd, is ook 5 weken te vroeg geboren. In het begin gng alles goed, totdat ook hij z'n poep niet meer kwijt kon.. ik heb toen van de kinderarts MOVICOLON-drank voorgeschreven gekregen, dit werkt echt super.....het prikkelt de darmen niet, het houdt meer vocht vast in de poep waardoor ze het beter af kunnen voeren,waardoor je langer achter elkaar kunt gebruiken. Movicolon is   het zelfde als lactulose-siroop,alleen krijg je de movicolon op recept vergoed door het ziekenfonds.
Succes
Door1
 
Ik ben ook nieuw op het forum maar wil graag reageren op jouw verhaal. Ryan had eerst ook geen problemen met zijn ontlasting maar dit begon ook na een paar weken. Wij zijn overgestapt op voeding voor spugen/krampen. Dit werkte niet naar behoren en ons werd geadviseerd om hypoallergene voeding te gebruiken. Na een week poepte hij weer 1 tot 2 keer per dag.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Groetjes Ilona en Ryan (9 mnd)
 
Terug
Bovenaan