ontlasting

Mijn zoontje van 7 maanden heeft al 4 dagen niet gepoept.
Ik weet niet of hij er zelf last van heeft, maar voorheen poepte hij iedere dag.
Dit kan toch niet goed zijn?!
Er is niets veranderd aan zijn eetpatroon.
Wie heeft er tips?
Groetjes Megin
 
Hoi Megin!
Jamey heeft een keer 3 dagen niet gepoept, terwijl hij ook iedere dag poepte. Mijn zus zei dat je dan met een thermometer kan stimuleren (zachtjes) dus doen alsof je z'n temperatuur meet en het werkte! Het kwam er uit inderdaad wat dikker dan normaal, Pas op want het kan er ook met een vaart uitkomen !

Groetjes, Taatje mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi megin,

Heeft je  kindje er last van?
Probeert hij wel te poepen?
Is de buik hard of zacht?
De thermometer is inderdaad een goed idee!
Je kunt ook rooibosthee (zit geen theeine in) proberen.
Je hebt ook diksap waar ze makelijk van gaan poepen ik weet even niet welke, moet je even kijken in de winkel!!
En als dat niet werkt kun je bij de apotheek ook lactosesiroop krijgen, dat werkt echt heel goed, trek hem ook maar niks wits aan want dan loopt het er aan alle kanten uit!!
Succes Groetjes Mary jane

Ps: werkt bij jullie het forum ook zo slecht?? niet plaatsen van reacties enzo??
 
Hoi

alle tips zijn goed hoor, niks over te zeggen, maar let alsjeblieft erg op voor de thermometer want als je het te vaak doet kan je het helemaal kapot maken, dus een paar keer is niet erg, maar als er niks komt, meteen ophouden en opzoek naar een andere oplossing.

groetjes margo
 
Hoi,
Wat bij mijn zoontje goed hielp was Roosvicee laxo of gewoon diksap appel.
Je kan hem ook jus d'orange geven maar doe die dan wel een beetje verdunnen met water anders kunnen ze er last van krijgen.
Een paar druppeltjes zonnebloemolie door de fles/pap helpt ook goed.
Ik heb ook minder goede ervaringen met de thermometer, maar het is het proberen een keer waard.
Ik hoop dat hij snel z'n luiertje weer vol heeft.
Succes ermee!
Groetjes Mirella
 
Het consultatiebureau heeft me eengeraden om i.p.v. rijstebloem Bambix te geven omdat hier vezels inzitten en dit de stoelgang kan verbeteren.
Na een papfles en diksap appel was ik gister voor het eerst helemaal gelukkig met een poepluier en heb deze zingend verschoond!!!!  
 
Terug
Bovenaan