Ontlasting

Hallo Dames

even een vraagje, meer door onrus van mijn vriend. Is het normaal als je kindje soms om de dag, soms om de drie dagen poept? Hij is nu ruim 14 weken. Ik geef hem Nutrilon 1 en sinds een paar dagen voor moeilijke ontlasing. Kan ik dit trouwens ook mengen met nutrilon 1. Of heeft iemand nog tips om hem makkelijker te laten poepen hij moet echt wel persen en loopt rood aan als ie moet. Voor de rest lijkt ie er geen last van te hebben, ik bedoel dat ie dan een paar dagen niet poept. Ik weet het niet zo goed wat "normaal" is. Hoop dat ik wat rectie's krijg, ok om mijn vriend gerust te stellen.

bedankt alvast!, Greotjes Coco
 
koop pruimensap heb ik ook gedaan toen de kleine nog zo ooud was als jij kan geen kwaad en de ontlasting word er beter door gewoon klein scheutje door de melk doen werkt echt
 
mijn dochtertje is vandaag precies 4 mnd en zij poept om de dag, moet dan ook wel persen en loopt ook wel enigszins rood aan, maar heeft er verder ook geen last van, dus ik doe er eigenlijk niets aan.......
 
Hoi Coco!

Het kan geen kwaad als je dochter om de paar dagen poept. Het is wel belangrijk om op te letten dat de poep niet te hard is.. het moet dus wel "vla dikte" zijn, geen "worstjes".
Dat ze er erg op moet persen hoeft niet te betekenen dat ze er last van heeft of het er moeilijk uit krijgt, mijn zoontje lag zelfs altijd heel erg te persen op zijn waterdunne borstvoedingspoep!
Als de poep wat te dik lijkt te zijn kun je 10 cc extra water in de fles doen, met pruimensap zou ik een beetje opletten, mijn zus gaf dat aan haar dochtertje, maar die kreeg er heel erg krampjes van!
 
Hallo Coco,

Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb toen op advies van het consultatieburo zijn anusje gemasseerd. Het klinkt een beetje gek, maar het hielp wel!
Gewoon op je beide duimen een flinke klodder vaseline en kneden maar!
Je moet het wel even volhouden, maar op den duur helpt het goed hoor.
Succes hè!
 
hallo
ik had hetzelfde, alhoewel 1 keer in de drie dagen poepen goed is en drie keer op een dag ook hoor!
Maar ik deed ook 10 cc extra water, met pruimernsap moet je idd uitkijken met de darmen.
succes
 
Terug
Bovenaan