ontlasting

Hoi ik heb een vraag, mijn zoontje is maandag 4 weken oud.. en krijgt nu sinds 5 dagen geheel omneo 1 we gaven het eerst met gewoon nutrilon maar omdat hij moeilijke en dikke ontlasting had die gepaard gingen met veel krampjes, werd ons aangeraden volledige omneo 1 te geven. Zo gezegt zo gedaan.. maar nu poept hij dus om de drie dagen en hij laat vreselijke winden die echt heel erg stinken.. ook heeft hij dus nog steeds krampjes..
Nu is mijn vraag omdat ik van iedereen hoor dat iedere baby met fles voeding een aantal poepluiers per dag heb of het bij mij kindje allemaal wel goed is.. Hij heeft woensdag voor het laatst gepoept en dit was toen echt heel erg dun.. het was bijna water. Hij geeft niet veel terug na de voeding.. dus het is geen virus ofzo. Ook hebben wij allebei geen moeilijke darmen.. maar we willen hem niet met een thermometer helpen omdat we bang zijn dat hij dan "luie' darmen krijgt.
Wie heeft er tips en is er iemand die ons an helpen.. hij eet goed maar ik maak me echt zorgen om zijn ontlasting!
en zijn krampjes...
HELPPPPP!!!
 
Kindjes met flesvoeding die hebben altijd wat meer last van hun ontlasting.
Dat is heel normaal en voor zover ik weet hoeven ze niet iedere dag te poepen hoor.

Als hij erg veel last heeft van het poepen is het inderdaad goed om GEEN therometer te gebruiken.
Wat je wel kan doen is bv 10cc meer water in de fles doen of een beetje olie door zijn voeding zodat het wat doorstroomt.

hoop dat het werkt groetjes joyce mama van Mara
 
Ik had bij mijn dochtertje eerst ook het probleem van dikke en moeilijke ontlasting met nutrilon 1. Ik ben gewoon doorgegaan met nutilon 1. Het kind moet ook wennen. Ook heb ik inderdaad 10 cc per voeding extra water gedaan. Nu inmiddels gaat het goed en hoeft die 10 cc extra ook niet meer. Mijn dochtertje heeft 1 poepluier per dag. De ene keer iets harder anders de andere keer.

Geen thermometer gaan gebruiken om het op te wekken. Daar krijgen ze slappe sluitspier van.

Probeer dat extra water toevoegen, hoop dat het helpt.

Succes.
 
Mijn dochter had ook last van haar ontlasting. Het was hard er ze poepte 1 keer in de drie dagen.
Ik ben zelf helemaal geen fan van omneo 1 voeding omdat ik denk dat ze dan meer last krijgen van hun ontlasting. Maar dat is mijn mening hoor er zijn genoeg mensen die deze voeding gebruiken en er heel tevreden over zijn.
Ik ben overgestapt op friso comfort. Dat was echt een uitkomst en ook meer water toevoegen is ook een uitkomst. Je moet wel uitkijken dat je niet te veel water toevoegt.
Volgens mij is 1 keer in de drie dagen tot drie keer op een dag poepem normaal bij een baby.
 
Ik ben wel tevreden over Omneo 1. Je moet het alleen wel 2 weken de kans geven om te wennen. Dus niet te snel weer overstappen. Onze zoon poepte ook 1 keer per drie dagen, ook in het begin met Omneo, maar sinds 3 dagen poept hij dagelijks en uit zichzelf. Hij laat ook veel scheten en stinkt vreselijk, maar daar ruik ik wel doorheen. Ik hielp hem vroeger wel soms met de thermometer. Maar alleen als hij 3 dagen niet had gepoept. Volgens mij kan het geen kwaad, hoor, als je het niet te vaak doet. Ik ging niet peuteren, maar gewoon temperatuur opmeten, dat doe je anders toch ook weleens.

Ook de krampjes werden steeds minder. Hij heeft ze nog wel hoor af en toe. Ik zou het zeker nog even een kans geven, als ik jou was en niet te snel weer overstappen. Ik doe nog steeds iets meer water erbij. 5-10 cc.

Wat ook goed helpt tegen de krampjes is ABC Dophilus, een poeder dat je bij de natuurwinkel of homeopatische drogist kunt kopen. Ook dat moet je even tijd gunnen om te wennen. Je doet dan elke keer een mespuntje door het flesje.

Veel succes. Het is vreselijk om je kindje zo'n kramp te zien hebben. Neem ook voldoende tijd voor jezelf, dan kan je er beter tegen de rest van de tijd.
 
Terug
Bovenaan