ontlasting

Hallo allemaal,

ik heb een vraag, mijn dochter is nu 2 maanden oud. Zij is ook 2 maanden te vroeg geboren.Zij kreeg daarom eerst speciale voeding van de apotheek. nu zijn we net begonnen met gewone voeding en nu heeft ze last met poepen. Ze heeft er echt moeite mee en zit constant te persen. maar het lukt niet. soms help ik haar met de thermometer en dan is het ook een beetje korrelig. ik weet dat je olie of extra water in de fles mag doen,maar hoe vaak mag je dat doen?. bij hoeveel voedingen, ze krijgt er 6. doe je extra water bij alle voedingen of...? wie kan mij helpen
 
Hoi Regina,

Jeetje twee maanden te vroeg zeg wat zal dat allemaal spannend geweest zijn.

Ik weet niet hoe lang je nu gewone voeding geeft.
Maar de darmen hebben ff de tijd nodig om hier aan te wennen.

Wat je kan doen is spa water nemen ipv gekookt water en je mag bij iedere voeding bv 10cc extra water doen.

Er is ook de voeding frisovom dat schijnt goed te helpen bij moeilijk poepen.

Kijk uit met de thermometer daardoor worden de darmen erg lui en als je het wel doet probeer dan met de punt van de thermometer tegen het poepgaatje te duwen heel zacht op die manier gaan ze meestal meteen persen.
En doen ze al het werk nog zelf.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

succes
groetjes joyce mama van Mara
 
Onze dochter heeft onlangs ook een periode gehad dat ze moeilijk poept.
van het Cb hebben we het advies gekregen om 10 cc extra water bij de voeding te doen (elke voeding) of wat druppeltjes olie door het eten (maximaal 1 theelepel per 24 uur)

Zelf zijn we op eigen initiatief overgestapt op OMNEO. Ze heeft nu ook veel minder last van krampjes.

Ik zou niet meer rommelen met de thermometer, dit deden wij ook, maar mag absoluut niet omdast je hiermee de endeldarm kunt beschadigen.

Succes!!

gr,
Yolanda K
 
Hoi Regina,

Wij zijn ooit met onze zoontje bij de huisartsenpost geweest i.v.m. darmkrampjes en die dokter zei dat je absoluut nooit met een thermometer in het kontje mag dit is echt gevaarlijk. Maar een vriendin van mij deed regelmatig olie in de fles en dat ging prima hoeveel ze erin deed weet ik niet maar het hielp goed.
ik hoop dat het snel beter gaat
 
hoi regina,
onze tim heeft ook moeite met z'n ontlasting al vanaf z'n geboorte,hij is nu 10 weken en nu gebruiken we op aanraden van het cb johannesbroodpitmeel al zeker 2 maanden en het werkt echt!in elke fles doen we nu 5 schepjes,de ontlasting word daardoor dunner en kan hij het makkelijker kwijt wanneer het te dun word gewoon een schepje minder gebruiken.zonder dat spul kan hij bijna zijn ontlasting niet kwijt
 
Bij mijn zoontje (11 weken) helpt Omneo ook wel goed. Verder regelmatig - tijdens het verschonen - met een billendoekje het anusje 'schoon'wrijven .Het lijkt alsof het poepen dan ook wat makkelijker gaat.
Venkelwater kan ook helpen: dat koop je bij de drogist.
Succes.
 
Mijn zoontje van 12 weken heeft ook moeizame ontlasting..drinkt omneo en ook daarbij heeft hij het...ik kreeg van het cb het advies om maximaal 3 flessen met maiskiemolie te maken en dan 3 theelepels (klinkt veel, maar er blijft heel veel achter in de fles)...Ik zelf probeerde altijd 1 fles s'morgen en 1 fles s'avond met olie...daarnaast als het echt niet wil mocht ik lactulose geven....succes ermee!!
Groetjes
 
Terug
Bovenaan