Ontlasting

Ons dochtertje van 8 wk heeft sinds een week geen ontlasting meer gehad. Ze laat wel heel veel windjes en plast veel en haar plas ruikt ook heel sterk.

Ze heeft steeds bv gehad en afgelopen maandag wilden wij beginnen met overstappen naar kv, dus 1 voeding friso comfort gegeven ivm darmkrampen. Prompt liep ze helemaal leeg en vanaf toen dus niets meer, terwijl ze daarvoor bij elke voeding ontlasting had. Misschien te laxerend geweest? Toen geprobeerd met friso normaal, maar toen ging ze de fles (AVENT)weigeren dus kreeg ze weer bv. Nu hebben we sinds gisteren een andere speen, Bibi 3 st. en die accepteert ze wel (ze is wel heel gulzig dus veel lucht). We geven haar bv via fles en gewoon bv zodat ze eerst kan wennen aan speen/fles en dan later maar kv proberen. Maar wat moeten we nu met die ontlasting????? Is dit normaal???

Gr. Christel
 
Hoi,

ik geloof dat ze 2 of 3 weken niet hoeven te poepen volgens "de regels" maar ik zou daar niet gerust op zijn. Wat je kan proberen is lauw water te geven voordat ze de fles krijgt en volgens mij ook een sinasappel uit persen en dat vermengen met water. Het is voor mij even geleden dat ik het heb gelezen vandaar dat ik het niet meer zeker weet.

Als je er niet gerust op bent gewoon naar cb of arts gaan hoor !!!

Groetjes
Miranda mama van Ilse 7 1/2 maand
 
Ik weet dat bij flesvoeding de ontlasting elke dag of om de dag moet komen. Hoe dat met borstvoeding zit weet ik niet. Overigens lees ik wel dat je erg veel aan het uitproberen bent. Je zult een kindje wel moeten laten wennen aan een voeding want op deze manier kan je kindje ook last van de darmpjes krijgen. Probeer gewoon even wat langer de friso normaal uit en reageert ze er echt niet op, dan kun je altijd nog overstappen op comfort. Bij friso Normaal is speen 3 inderdaad te groot, dan drinken ze te gulzig, maar bibi heeft toch vast en zeker ook wel stand 1 speen. Met het overstappen van de ene op de andere voeding is het ook verstandig om dat in overleg te doen met het consultatieburo. Maar in eerste instantie zou ik gewoon even wat langer de voeding proberen, dan komen die darmpjes vanzelf op gang. Succes.
 
Hoi Christel,
Mijn dochtertje, vandaag precies 10 weken oud, heeft vaak tussenpozen van 10 dagen er tussen zitten voordat ze weer gaat poepen. En zelfs dan is het niet erg veel wat er dan uit komt. Ik heb de huisarts wel gevraagd wat ik moet doen als het erg lang duurt, en die adviseerde mij toen om haar een theelepeltje Roosvicee laxo te geven als ik het idee had als ze er last van had. Tot op heden heb ik dit nog niet gedaan, omdat de ontlasting steeds zelf wel op gang kwam. Ik geef borstvoeding en het schijnt wel "normaal" te zijn. Dat van die sinaasappel lijkt me eerlijk gezegd geen goed idee, maar zeker weten weet ik het ook niet. Succes, groetjes Fiona
 
Terug
Bovenaan