ontlasting

hoi,

mijn dochter van 2,5 maanden oud( wel 2 maanden te vroeg geboren) krijgt flesvoeding Friso Comfort, dit omdat zij erg harde ontlasting had en daardoor dit er niet goed uit kon krijgen. eigenlijk is het wel iets verbeterd maar nog niet zoals het zou moeten zijn. nu geef ik haar wel sinaasappelsap en dit helpt ook een beetje. Maar nu hoor ik een hoop mensen die van Friso naar Nutrilon zijn overgstapt en dat dit probleem toen verholpen was, heeft iemand hier ervaring mee?
 
Hoi Regina,

Ik ben ook overgestapt van Friso naar Nutrilon (nu 2 weken geleden) en mijn dochtertje (vandaag 1 maand) doet het daar ook beter op.
In Nutrilon schijnt een stofje toegevoegd te zijn wat ook in borstvoeding voorkomt, waardoor de ontlasting iets dunner/gemakkelijker zou worden.
Wel heeft mijn dochtertje af en toe nog wat moeite, maar dan doe ik 10 cc extra water in haar flesje, 2 x per dag, en dan poept ze snel wat dunner.
Ik doe het niet dagen achtereen, want dan krijgt ze wel heel dunne ontlasting.
Ik doe het als volgt: ik maak haar flesje eerst helemaal klaar, dus dan heb ik 130 cc melk en daarna schenk ik gekookt water bij tot 140 cc.
Je baby moet het dan wel helemaal opdrinken anders komt ze niet aan haar melk, dan is het te dun.
Ik raad je aan om eerst 10 cc minder voeding te geven, dus dat zou bij mij dan 120 cc melk zijn en bijvullen tot 130 cc, en dan kijken of ze alles opdrinkt en dan de volgende keer gewoon de hoeveelheid + 10 cc water.
Ook kan je haar tussendoor een 10 cc of minder gekookt water in een flesje geven, maar mijn dochtertje drinkt de fles dan niet meer leeg..?..
De ontlasting word namelijk hard omdat het lichaampje vocht onttrekt aan de darmen, vooral met dit warme weer.
Ik heb dit advies van het consultatieburo gehad en nagevraagd aan mijn huisarts.

Ik hoop dat je hier wat mee kan, het kan geen kwaad.

Groetjes van Miriam
 
Ik zou eens navragen of sinaasappelsap wel goed is voor zo`n klein mensje.
Het is nl. een van de meest verkeerde citrusvruchten ivm allergieen enz.
Succes met de rest!
 
Terug
Bovenaan