ontlasting

goh ik wordt er echt niet goed van!
mijn dochter heeft last van verstopping al erg lang. nu zit ze een week aan de lactulose en nog gaat het niet lekker. en ze zit constant te persen en dan heeft ze ook pijn. Ik snap het niet want haar onlasting is gewoon zacht! ik wordt er onderhand moedeloos van. net ook weer onder het flesje persen persen en toen spuugde ze al haar eten er weer uit! daarna gelijk slapen! wie heeft hier ook ervaring mee? of heeft iemand tips?
 
Hallo,
Ik ben om die reden met 15weken met fruit begonnen. Het werkte perfect. Kreeg er een vrolijke vent voor terug.
Hoe oud is je dochter? Bij ons werd ook geadviseerd om hem op z'n buik op je arm te leggen, maar helaas werkte dat bij hem niet. Wie weet wel bij je dochter. Venkelthee of druppels schijnt ook goed te werken.
Groetjes
 
Extra water in de flesjes...en wat al eerder gezegd is...een thee lepel sla olie door de fles.
Als je sla olie door de fles wilt doen, dan moet je dat pas doen als de fles helemaal klaar is want anders gaat de olie aan de zijkant van de fles zitten en krigjt je kindje er niets van binnen.
Succes!
 
mijn zoon had dezelfde klachten gaat nu naar manueel therapeut ivm kiss syndroom 1x geweest merk nu al verschil miss idee voor jou bij kiss kindjes heb je nl die klachten ook succes en sterkte weet wat het is leef met je mee
 
Hoi, eveneens zo'n poepprobleem gehad bij mijn zoon met pepti-voeding dan,
lactulose hielp haast niets, uiteindelijk kreeg hij zelfs een fissuurtje! en kon hij absoluut niet op zijn buik liggen , wegens de buikpijn hierdoor. Hierdoor is trouwens zijn motorische ontwikkeling wat vertraagd, kampt nog steeds met achterstand hierin. Dus je ziet, kan soms echt gevolgen hebben!!

Oplossing voor ons was, dat hij 2 maanden nadat hij met lactulose was gestart, bij een kinderarts terecht kwamen( i.v.m. nauwelijks verbeteringen en teruglopende motorische ontwikkeling.)
Zij verhoogde de lactulose direct van 1x dd 5cc naar 1x daags 15 cc!!'
Nu, dit had gelukkig wel effect!! Hij ging ook echt niet aan de dunne ofzo, blijkbaar had hij deze hoeveelheid gewoon nodig. Gevolg was,dat we nu hem wel op zijn buik konden leggen, en dat zo zijn spieren van zijn hoofdje + rugje sterker werden, hij uiteindelijk kon gaan leren kruipen en gaan leren zitten en gaan leren omrollen etc.

Eigenlijk best maf als je beseft hoezeer zoiets als "de poeperij" zoveel invloed kan hebben op zijn ontwikkeling!
Inmiddels is Tim bijna 6 jaar oud, heeft nog steeds een lichte achterstand in zijn grove-, fijne-, en mond-motoriek, en derhalve kleutert hij een jaar langer.

Hey succes, ik hoop dat je er wat aan hebt.
 
Terug
Bovenaan