ontlasting

Hallo,

Mijn zoontje heeft nogal last van harde ontlasting, hij moet echt persen en loopt dan rood aan. Wie herkent dit en heeft een oplossing. Ik heb nu van de arts lactosestroop gekregen, maar dit mag ik maar een week gebruiken.
Hij krijgt nutrilon gemengd met forte.
Wie herkent dit?
Hij is nu 4 maanden en volgens het cb is hij toe aan wat ander eten (de wijkverpleegkundige is een paar uur mijn zoontje wezen observeren vanwege zijn darmgassen) omdat hij steeds van die smakkende geluiden maakt en mij zowat mijn eten uit de mond keek. Ik ben hierzelf een beetje huiverig voor omdat ik bang ben dat hij weer van die krampaanvallen krijgt.
Ik hoop dat jullie wat adviezen voor mij hebben.
Rooibosthee en venkel helpt niet, de venkeldruppen van Daro helpen wel, maar dit moest ik gaan afbouwen.

Groetjes Diana
 
Hoi Diana,

Wij gaven ons zoontje lijnzaadolie koudgeperst. Dit is helemaal natuurlijk en dus ook nog heel gezond. Een paar druppeltjes geven op een theelepeltje met wat voeding en dat elke voeding doet absoluut wonderen!!

Je kunt het gewoon bij de drogist kopen en evt. zelf ook gebruiken door de yoghurt bij een moeilijke stoelgang.

Succes, Sas

Laat nog even weten of het helpt.
 
Hoi,

Het smakken heeft niets te maken met toe zijn aan vast voedsel maar dat terzijde.

Sommige kinderen hebben er veel baad bij om eerder te beginnen met groente en fruit (de zachte soorgen van smaak) Omdat dat de darmflora prikkeld en de ontlasting soepel maakt. maar je kan altijd overleggen met de huisarts.

succes

ps misschien wat olijf olie in zijn fles of wat cc extra water.

 
Hoi Diana,

Onze dochter van bijna 6 maanden gebruikt sinds een week na de geboorte lactylose en daar gaat het heel goed mee. Vraag gewoon aan je huisarts of je het langer mag gebruiken. Het schijnt absoluut niet schadelijk te zijn, meer een hulpmiddel. Onze dochter krijgt trouwens wel comfortvoeding van Frisolac. Gebruik in geen geval olie in de, want daarmee leg je een laagje aan de binnenkant van de darmen en neemt het lichaam daar geen voedingsstoffen op.

Succes!!!
 
Hoi Diana,

Ik begrijp dat je niet zo dol bent op de lactylose die je van de dokter hebt gehad..(?) Kan ik me voorstellen. Ik heb verschillende ouders gehoord over sap van gedroogde pruimen. Schijnt enorm te helpen bij verstopping/harde ontlasting. Je moet dan gedroogde pruimen een poosje koken in wat water. Het kookvocht wat je hieruit verkrijgt af laten koelen (pruimen weggooien) en laten drinken. Niet te veel tegelijk hoor! Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 
hallo ,
mijn dochtertje had er ook erg last van en nu heb ik nutriton gebruikt, dit doe je bij de voeding in. het is eigenlijk tegen spugenmaar helpt ook bij dikke ontlasting
 
Terug
Bovenaan