ontlasting

Hoi,

ons zoontje vandaag 5 weken oud heeft moeite met zijn ontlasting. Af en toe poep hij net pinda's .Tja de eerste keer moesten we wel lachen toch we de luier verschoonde maar het doet hem zo veel pijn om het eruit te krijgen het is gewoom zielig.
Nou hebben we van de dokter (woon in spanje) een poedertje gekregen en dat gaat ontzettend goed maar zodra ik er mee stop begint het van vooraf aan. Wie weet er misschien een ander middeltje daar tegen.

Natascha

Ons dochtertje heeft hier ook veel last van gehad.
Ik weet niet of je fles of borst voeding geeft?
Ik geef flesvoeding en kreeg het advies hier van het consultatiebureau om 10 cc extra water in de fles   te doen (dus i.p.v bijv 150 cc water en 5 schepjes voeding doe je dan 160 cc water en 5 schepjes voeding).
Dit hielp bij ons al erg goed!
Hier heb je ook druppeltjes van de VSM, die heb ik ook thuis maar nog nooit gebruikt omdat het al goed ging met die 10 cc extra water in de fles. Ik weet dus niet of dat ook goed werkt..
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit als je borstvoeding geeft, misschien af en toe 10 of 20 cc afgekookt water in een flesje proberen te geven??

Succes  ermee! Groetjes 4dec!

Ook mijn dochtertje heeft er veel last van. Idd de 10cc extra is mij ook geadviseerd. Verder heb ik ook het advies gekregen om de voeding te roeren ipv te schudden. Zo ontstaan er minder bubbels, wat extra lucht is wat de baby binnen krijgt. En teveel lucht in de darmen kan ook tot verstopping leiden.
Maar dit kan natuurlijk alleen in het geval van fv.
Succes, Sil

Bedankt voor jullie advies ik zal het gaan proberen om iets meer water te gebruiken. Ik geef flesvoeding al vanaf het begin. Sinds gisteren ben ik geleidelijk aan aan het overstappen op een ander merk misschien dat dat helpt.

groetjes

Terug
Bovenaan