ontlasting

Ik heb een dochtertje van ruim 3jr. Met plassen gaat het heel erg goed. Ze is overdag en 's nachts helemaal droog. Wel hebben we al heel lang een probleem met poepen. Ze voelt precies wanneer het komt, maar wil gewoon niet op de wc poepen. In 'r pamper wel. Als ik dat weiger houdt ze het gewoon een week op. Nu is het vorige maand 2 weken goed gegaan. Ze deed het, kreeg van ons een cadeautje en iedere keer als ze het deed een stickertje en was supertrots. Totdat ze griep had en dus ook diarree. Vanaf dat moment was het gelijk weer over.

Wie heeft zoiets ook meegemaakt en heeft tips?

Hallo mijn dochter is nu 2 jaar en is overdag al vanaf vorig jaar Sept. droog. Met poepen ging het inderdaad moeizamer maar met wat zoeken heb ik in de bibiotheek(liedjes boekjes) gevonden en vaak samen gelezen ook het benoemen van de gemaakte drol hielp ontzettend zo van oooo... Wat een mooie .... heb jij gepoept het lijkt wel een..... En dan komt de fantasie vanzelf. Ik weet niet of hier iets aan hebt maar ik dacht ik schrijf je toch maar even.

Je moet heel erg voorzichtig zijn met dit onderwerp. Ze vinden het heel eng. En als ze niet in hun luier mogen poepen, met het gevolg dat ze het een week inhoudt, maak je het alleen maar erger. Je moet haar hierin de leiding geven. Als zij het in haar luier wil doen, dan is de stap gewoon nog te groot om op het potje of wc te poepen. Je moet het wel steeds aan blijven bieden en aanmoedigen.

Bedankt voor de reacties.

Maar het is niet een kwestie dat ik het dwing ofzo!
Ze mag van mij gerust in 'r pamper poepen. Maar dat doet ze echt pas als het écht nodig is. Als ik na 2 dagen ofzo eens vraag of ze moet poepen zegt ze 'nee hoor!' Terwijl in die weken dat ze het wél op de wc kon en ook zelf wilde, ze het iedere dag deed.
Nu vraag ik aan 'r als ze zegt dat ze moet of ze het op de wc of in 'r pamper wil doen. Ze wíl dan op de wc, is daar na 5 seconden weer vanaf en zegt 'toch maar in m'n pamper, want ik het diarree', terwijl dat helemaal niet zo is. Ik vind het echt vervelend. Niet alleen voor mezelf, maar vooral voor haar. Ze was zó trots toen ze het wél kon op de wc (tegen iedereen in de supermarkt zei ze het....)
Balen zeg.. die griep!

Terug
Bovenaan