ontlasting???

hallo allemaal

iris heeft de afgelopen 36 uur niet gepoept maakt dat wat uit?
eerst poepte ze meerdere malen perdag   sinds een week een keer perdag en nu de afgelopen 36 uur niks maar ze drinkt nu wel 5 voedingen sinds een week

van 120cc ze woog 4465 twee weken geleden
en is vandaag presies een maand oud.

wie weet wat ik moet doen of maakt het niks uit?

Kan geen kwaad, zolang ze er geen last van hebben. Borus poept 1 keer in de 2 / 3 dagen en dat is ook niet erg. Borus is nu ruim 6 weken en krijgt flesvoeding. De verloskundige heeft mij vertelt dat je eventueel  een druppeltje sla-olie door de fles heen kan doen, maar of die helpt weet ik niet, ik heb het zelf nooit gedaan.
Groetjes,
Josie

Ik heb dat ook allemaal gedaan, zelfs met een thermometer gedaan. ( best een rot gezicht )
Jr had er wel goed last van. ik doe dus 1 druppel vitamine D in z'n fles en het gaat geweldig!!!
Sla olie helpt ook wel hoor, maar ik heb ontdekt met 1 druppeltje vitamine D gaat het super en poept tie ongeveer 3x per dag.

Mijn zoontje heeft slechts 1 keer in de 7 a 10 dagen ontlasting, hij is op het moment bijna 13 weken oud en krijgt nog steeds borstvoeding. Waarschijnlijk is het anders met flesvoeding. Ik denk niet dat je je heel erg ongerust moet maken dat jou baby 36 uur geen ontlasting heeft gehad, je moet gewoon even op het buikje voelen of deze erg hard is ja of nee, je kan ook altijd lekker met de klok mee over zijn buikje wrijven, vinden ze vaak ook erg lekker, als je dat een paar keer hebt gedaan kan je lichte druk uitoefenen op de onderbuik, hierdoor kunnen ze wat winden laten en eventueel ook wat onlasting laten gaan....Ik zou zeker niet het anusje bewerken met een thermometer, dat word erg afgeraden.

Mausie, trotse mama van Wiek

hoi
bij flesvoeding kan het 7 dagen wegblijven de ontlasting dit is niet erg ga niet helpen want dat is niet goed die sluitspier moet zich goed ontwikkelen vandaar je kan wel als je je kindje voor je ligt zodat hij/zij je aan kijkt zeg maar van zijn/haar linkerschouder schuin naar beneden richting rechter knie vrijven en draaien met de beentjes zodat de darmwerking gestimuleerd word.
onze zoon heeft 1x per een luier vol als de plas luiers maar goed nat zijn is er nix aan de hand
heeft je kindje pijn dan zou ik het cb bellen maar ga niet zelf maar een thermometer erin doen want dat is echt niet de bedoeling
groetjes

in middels heeft ze gelukkig gepoept. de ontlasting is iets steviger geworden.

heb het er over gehad op het cb hadden vandaag de eerste afspraak. zolang het geen echte keuteltjes worden is het goed.

groetjes petra en iris

Terug
Bovenaan