ontlasting...

hoi hoi..

mn dochtertje van bijna 3mnd krijgt grotendeels bv en 1x per dag kv... tot nu toe heeft ze elke dag (spuit) luiers elke dag poep dus.. sinds een paar dagen heeft ze het niet meer elke dag... wel af en toe krampjes...

volgens mij heb ik wel es gelezen dat babys tot zoveel weken elke dag poep moeten hebben en daarna kon het ook normaal zijn om 1x per wk poepluier te hebben...

wie weet dit??

thanks...

1 x per week een poepluier??? Nou daar heb ik nog nooit van gehoord hoor. Ik weet dat katie een maand geleden ook 2 dagen niet moest poepen, ik was toen toevallig bij de huisarts en ik moest terugkomen als ze de volgende dag nog niet gepoept had. Gelukkig moest ze toen wel poepen. Maar in het boekje van het CB staat ook dat een baby 1 tot 3 poepluiers per dag moet hebben.

heb net zitten zoeken op internet.. op babyinfo.nl staat dat 1x poepluier in de 6 dagen wel kan voorkomen als ze last van verstoppingen heeft...
mijn meissie heeft nu al 2x 1,5dg niet gepoept,terwijl ze normaal altijd elke dag doet en soms wel meerder malen per dag..

xxx

Hoi,
ik zou gewoon kijken naar wat je meisje normaal doet. Als zij normaal elke dag poept en dan ineens 2 dagen niet en krampjes c.q. buikpijn of id heeft, dan zit er blijkbaar poep dwars. Wat je kunt doen is 10 cc water (per 90 cc) extra in de fles, het buikje masseren, fietsen met de beentjes of eventueel even de thermometer (ingestreken met zalf of vaseline of zo) iets verder naar binnen doen. Dat laatste werkt hier als een tierelier. En dan is ook meteen/acuut het euvel verholpen. Werkt dus het snelst.
De andere dingen doe ik vaak als ik merk dat het al iets langer duurt met poepen, maar hij nog niet echt last heeft. Daarna kijk ik het even aan en als het dan te lang duurt en hij krijgt echt last, dan gebruik ik dus de thermometer.
Verder zijn er ook nog druppeltjes van VSM hiervoor.
Groetjes Veerle

ik heb al vaker gelezen over de thermometer, maar dat is ons zo sterk afgeraden! Ik zou dat dus echt pas op het allerlaatste moment doen! het schijnt nl dat de sluitspier hierdoor lui kan worden.

hoi
kindjes die (hoofdzakelijk)borstvoeding krijgen kunnen vanaf het begin probleemloos tot wel 10 dagen geen ontlasting hebben.dat heeft niks met verstopping te maken.kijk maar eens op een borstvoedingforum,daar kun je allerlei info vinden,en ervaringen.als je dochtertje krampjes heeft zit het haar schijnbaar toch niet helemaal lekker.heeft ze niet enkele uren na de krampjes ontlasting?boas heeft sinds deze week geen krampjes meer na de voeding,maar wel vlak voor hij gaat poepen.je zou bij de flesvoeding 10cc extra water kunnen doen.dat maakt de ontlasting soepel.
groetjes kari

hallo

nou 1 keer in 6 dagen poepen is niet goed, mijn zoontje nu 3 maanden geweest die poept heel erg slecht al vanaf het begin, in het begin zei de dokter een theelepeltje zonnebloemolie door zijn fles heen dat hielp goed maar ik had zelf zo iets als ik dat blijf doen dan word die steeds gestimuleerd om te poepen en doet die het niet vanzelf, ik weer de dokter gebeld en raad gevraagd die zei probeer ff helemaal niks kijken wat die dan doet, nou 4 dagen later had die nog niet gepoept, echt heel zielig hij had er zoon last van, ik na de dokter toe die wou zijn buikje even onderzoeken en zei dat het allemaal goed voelde en dat die last heeft van luie darmen,  toen had  ik een drankje gekregen dat moet elke dag 5 ml door zijn fles heen dat heeft een soort van laxeerende werking, maar nog geen werking toen kreeg ik uiteindelijk klismas mee zielig hoor maar nu doet die het gelukkig goed op dat drankje en ik mag ermee stoppen zodra die zijn fruit mag hopen dat het dan wel allemaal van zelf komt. groetjes.

thanks meiden vd tips!!

had inmiddels zelf op internet gezocht en vond de"ietsbewegingen".. gelijk ma geprobeerd.. manlief was aant "fietsen" met haar beentjes.. ik wreef op haar buikje... binnen een paar uur was het raak.. helaas voor mn mannetje want die ging verschonen.. ik kwam later in de kamer en zag dat die vh eerst bijna kok hals neigingen had... hahahahhahaha
poepluier van 2dagen!!!!
hahahah stinken joh.. ma goed was erg blij dat ze had gepoept.. hele opluchting.. ik geloof vd hele family..

die houden we er in dus..

thanks!!

Terug
Bovenaan