ontlasting

Hallo, mijn zoontje is 4,5 maand en sinds kort krijgt hij ook fruithapje en groentehapje (2 eetlepels) Zijn ontlasting was altijd goed, maar ik vind het sinds van de week erg hard, het lijken wel grote keutels, het is ook erg bruin. Is dit normaal?
Groetjes

Ik doe trouwens al een poos extra (gekookt) water in zijn fles en ik gebruik venkeldruppels van Daro. Hij heeft er geen last van, maar ik maak me een beetje zorgen.

Hoi,

Laura had in het begin dat ik fruit gaf ook harde keutels en ik had het idee dat er ook mider uit kwam dan normaal (niet dat ik het normaal gesproken weeg ofzo hoor ). Toen het na een week of twee nog niet beter was, ze had wel elke dag een poepbroek, maar het knaagde toch aan me, heb ik de thermometer in een pot met vaseline gestoken en haar temperatuur opgemeten.

Onze thermometer is zo'n 10 seconden ding, dus ik heb de thermometer er niet lang in laten zitten. In de volgende luier zaten allemaal harde keutels en de luier daarna was er een tot aan haar oksels vol met poep .

Mijn gevoel was dus toch goed, want ze moest echt even iets kwijt. Ik heb in die tijd ook maar even geen banaan meer gegeven en later ben ik dat langzaam weer op gaan bouwen. Nu krijgt ze nog maar hooguit twee keer in de week banaan.

Lekker verhaal is dit geworden, zeg. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Ilona

Ik had trouwens ook het gevoel dat Laura er geen last van had, maar merkte achteraf wel dat ze blijer was toen ze die enorme file in haar endeldarm kwijt was.

Luister goed naar je gevoel, want ondanks dat Laura wel iedere dag een poepbroek had, was er toch wel wat aan de hand hier.

Wat ik ook nog wilde zeggen is, dat het wel normaal is als samenstelling en kleur veranderen als je bijvoeding geeft. Dat is bij ons ook zo, kijk maar eens wat er in de pot ligt na een lekker bord rode bietjes.

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan