ontlasting

Hoihoi!
Niet een al te smakelijk onderwerp haha.
Onze dochter krijgt sinds een maand vast voedsel en daarnaast op verzoek BV.
Nu is het zo dat toen ze BV had heel weinig ontlasting had eens in de 3-7 dagen. Toen we begonnen met vastvoedsel kwam de ontlasting dagelijks (gelijk wat steviger) Nu een maandje later heeft ze dus na 2 dagen eindelijk weer ontlastig gekregen. Het arme kind moet het er echt uit perssen!!! En begint heel erg te huilen. Dit meerdere keren per dag. Heel zielig.
Ook is ze snachts zeer onrustig niet huilen, geen honger maar aan het "roepen". Niet lekker in dr vel.
Nu vroeg ik me af of jullie het herkennen en wat doen jullie om de ontlastig makkelijker te laten komen?
Dit is echt zo zielig nl!
Groetjes

1 theelepel olijfolie door 1 van de voedingen! Binnen een paar uurtjes gegarandeerd makkelijke ontlasting! It's amaaaaaaaaazing!!!

Zielig he? Liam heeft het er ook vaak moeilijk mee hoor! Maar dat theelepeltje olijfolie doet wonderen! Niet elke dag doen denk ik, maar zo af en toe kan dat echt geen kwaad....je meiskes darmpjes zijn aan het wennen aan nieuw voedsel!
Succes ermee!

liefssss

amy heefr het ook sinds ze s avonds bijvoeding krijgt... ze krijgt een half potje groente of fruit... gisteren had ze wortel nou echt harde keuteltjres echt 4 luiers achter mekare en nu had ze vanavond mango en 2 uur later ene gele poepluier hahah dus verschilt hier wel!!

ze krijgt bij mij trouwens wel een paar dagen achter mekare hetzelfde qua eten....

olijfolie is een goeie ....alleen heb ik alleen voor bakken en braden olijfolie haha

ik wil geen roet in het eten gooien maar volgens mij wordt het gebruik van olijfolie af geraden. misschien meer (gekookt) water toevoegen aan de maaltijd om het vloeibaarder te maken? of BV melk toevoegen om het vloeibaarder te maken?

sterkte in elk geval!!

ik gebruik gewoon die voor bakken en braden hoor! Wel echte olijfolie dan en niet braadboter obv olijfolie, haha!
@LV28...enig idee waarom het wordt afgeraden? Ben ik wel benieuwd naar, het is een natuurlijk product.....

Je zou ook cinababy van vsm kunnen proberen.
Dat gebruik ik voor Quinn ook wel eens als die verstopt zit. En het is homeopatisch, dus kan geen kwaad. Ook zou je als fruithap wat pruimen kunnen geven.

Hai. Wat ook wel wil helpen bij verstoppingen is gewoon helemaal teruggaan naar alleen bv. Tot ontlastingpatroon weer helemaal normaal is, en dan weer voorzichtig de bijvoeding opbouwen. Ik zou zelf niet gaan rommelen met olie in het eten.

Terug
Bovenaan