Ontlasting

In het andere gesprek kwam het al aan de orde....de poeperitus..;)

Elise krijgt volledige bv, maar heb ook het idee dat ze soms de ontlasting niet goed kwijt kan...ze scheet enorm..en in elke luier zit ook wel een "veeg" ontlasting maar echt volle poepluiers heeft ze niet!...herkenbaar??

Ook os ze de laatste week erg onrustig 's avonds...het lijkt erop dat ze het niet goed kwijt kan/ krampjes...nu las ik op internet dat het rond de 8 weken wel het ergste is...(ze is morgen 2 maanden)... Ben erg benieuwd of jullie ook meer onrust ervaren rond deze tijd??

Iemand tips?? ( ze krijgt infoavond..dit lijktwel wat te werken maar ontspannen is ze absoluut niet!!)

Liefs liesbeth
 
Herkenbaar, al heeft Gabriël ook geen vegen in zijn luier. Met veel moeite hebben we 1 volle luier per 1-2 dagen. Hij is vrijdag 2 maanden, maar gecorrigeert eigenlijk pas 1 week, al denk ik dat het wat de voeding en ontlasting etc niet veel verschil maakt omdat dat natuurlijk op gang komt op het moment dat er voeding in komt.
Hij krijgt zoveel mogelijk BV, dan wel aangedikt met JBPM. Soms heb ik genoeg voor een hele dag, soms maar voor 4 voedingen.
Ook hij krijgt infacol en vind hem daar ook niet meer ontspannen door om heel eerlijk te zijn.

Liefs,
Marieke & mannen
 
Toen Milan op de borstvoeding zat had hij zo ongeveer 1 poepluier in de 8 a 9 dagen. Volgens de kraam en het cb kan dat op bv. Zolang de poep zacht is is dat geen probleem.
Als ik zag hoeveel moeite hij had en heeft met poepen, vind ik dat "geen probleem" niet echt een geslaagd zinnetje. Maar goed op bv mag je baby dus minder vaak poepen dan op kv.

Milan krijgt al vanaf de eerste week iets tegen de krampjes. Ondanks dat nog steeds flinke scheten (met tranen erbij) en last van krampjes. Ik vraag me wel eens af of het erger is als hij de infacol niet zou krijgen, maar dat durf ik toch echt niet uit te proberen. Ben bang dat we dan weer in de gilweken terug komen.
 
Saar krijgt KV sinds paar weken en poept sindsdien ook maar 1x in de 2-3 dagen. Zo zielig - voel ik me heel slechte mama dat ze nu over is op de fles. Maar ja ik had niet echt andere optie (na uur bv nog steeds honger...).

Wat ik bij Saar doe als ik zie dat ze haar best aan het doen is op mijn benen leggen met beentjes omhoog en haar buikje masseren. Vaak lukt het haar dan beter om te kunnen poepen. Misschien helpt dat?
 
Das wel een goede Suus, wij merkten ook een verschil door het masseren van zijn buikje. We hebben nu ook (tip uit het ziekenhuis) maiskiemolie gehaald. 1 eetlepel door de voeding helpt schijnbaar ook bij moeilijk poepen. We zullen het zien...
 
als ik merk dat elise "last" heeft ga ik vaak ook fietsen met haar beentjes..dit werkt ook goed! Moet zeggen de laatste 2 dagen gaat het heel goed..ze een stuk meer ontspannen en scheet ook meer..we wachten nog even af....bedankt voor jullie reactie!!
 
Ik dacht ik geef even door dat de maiskiemolie zijn werk hier goed doet! 2 keer per dag doe ik 1-2 theelepeltjes door de voeding en Gabriël lijkt een stuk minder last te hebben van krampjes en poept nu 1-2 keer per dag een volle luier :)
Scheelt nogal in de kosten (1 liter maiskiemolie kost bij de Albert hein 1,50 ofzo, en daar kan je dus heeeel lang mee voort!)

Ik hoop dat jullie kaboutertjes ook weer wat beter kunnen poepen :)

Liefs!
 
Terug
Bovenaan