ontLASTing

Hallo dames,

Mijn zoontje is 2en half en heeft vanaf een jaar of anderhalf ontzettend veel moeite om zijn ontlasting eruit te krijgen. Zo heeft hij poeder voor in zijn drinken om de ontlasting op te wekken... Helaas geen effect:( daarnaast geef ik hem na een paar dagen een klysma en nog 1, maar zelfs daarvan komt de onlasting niet. Op een gegeven moment durft hij ook niet meer omdat het steeds pijnlijker wordt. Dus ik zit in een visieuze cirkel:( ik heb al heel veel geprobeerd, maar niks helpt:( jullie nog tips? Er zou een LAST van onze schouders vallen... Kus marleen

hoi,
je zou nog probiotica kunnen proberen? mn nichtje zat ook altijd verstopt vanaf de geboorte. ze heeft dit ook gehad toen ze ongeveer een jaar was en het werkte heel goed. bij haar zat er ook nog een lichte koemelkallergie achter.
succes!

- Kindicol van VSM
- Magnesiumoxide van de apotheek. Onschuldig en een lichaamseigen stof. 1 tablet is vaak al voldoende!
- Kiwi's

Succes het is vreselijk als het niet lukt, je voelt je er zelf ook zo ellendig door!

Onze kraamverzorgster had ook een zoontje die bang was om te poepen, ze gaf hem in plaats van gewone limonade Roosvicee laxo en dat hielp wel. Ook dagelijks op vaste tijden op het potje zetten kan helpen, op een gegeven moment kan er dan een link ontstaan tussen het potje en de ontlasting.

Verder kun je helpen door op te letten wat hij eet, veel vezels en antioxidanten. Geen wit brood of witte rijst enz. Veel fruit (maar geen banaan), peer en sinaasappel kan ook laxerend werken, sinaasappelsap ook. Ook een voorbeeld is een bekertje volle yoghurt met wat roosvicee laxo, na de maaltijd.

Genoeg laten drinken, niet terloops een half bekertje. Echt even met je kind tussen de maaltijden door een keer extra aan tafel gaan zitten voor het fruit en een beker drinken. Niet van tafel gaan voor alles op is.

Mijn ervaring is dat darmen van veel gebruik van die poedertjes en klysma's op een gegeven moment een soort van lui kunnen worden. Het op een natuurlijke manier oplossen is beter voor de darmen.

Verder heb ik ook wel eens gehoord van ouders die met hun kinderen naar een osteopaat (???) zijn geweest. Het schijnt dat het probleem soms ook vanuit de nek/rugwervels kan komen, maar ik weet niet goed hoe dat zit.

Terug
Bovenaan