Ontlastingsincontinentie

Hallo,

Ik ben 3 weken geleden bevallen en heb helaas last van ontlastingsincontinentie. Ik voel zodra ik loop dat ik naar de w.c. moet en vaak zit er dan al wat in mijn onderbroek.

Herkennen jullie dit en hebben jullie tips? Vind het zo genant en voelt ook zo rot.

Wat ontzettend vervelend. Ik denk dat het komt doordat je bekkenbodem nog niet helemaal goed functioneert. Dit is helemaal niet gek zo pas na de bevalling. Vanaf 6 weken na de bevalling kun je bekkenbodemfysiotherapie hiervoor krijgen. Is je stoelgang verder wel vlot? Als je last hebt van verstopping kun je namelijk ook last krijgen van overloop diarree 

Dit is inderdaad ontzettend vervelend en heeft zeer waarschijnlijk te maken met een zwakke bekkenbodem. Met aambeien heb je wel dat het ook een beetje kan blijven lekken, dat merk je dan vooral bij afvegen na het plassen, dat de achterkant ook (weer) vies is. 
Komt het wel gewoon uit je anus? Mijn verloskundige zei dat er ook inwendige rupturen kunnen ontstaan, waarbij ontlasting in je vagina terechtkomt. In dat geval direct de veoskundige op de hoogte brengen!
Sterkte, ik hoop dat het snel beter wordt!

Ik had last van verstopping en hiervoor macrogol gekregen. Hierdoor kon ik weer 'normaal' naar de w.c. zonder pijnlijke aambeien. Maar sinds de ontlasting wat dunner is hier last van gekregen. Het komt wel echt uit mijn anus. 

Ja, ik heb dus ook macrogol voor aambeien. Gebruik nu om de dag 1 zakje, anders is het idd net of ik diarree heb en heel vaak naar de wc moet rennen. Probeer dus weer of je het iets af kunt bouwen. Langzaam,, want het is rotspul, je zit zo weer verstopt! Ik slik het nu bijna 4 jaar en wil er wel vanaf, maar dat is lastig. Na de volgende bevalling (juli, kind 3), ben ik er klaar mee en wil mijn aambeien laten weghalen.
Misschien dat magnesiumtabletten voor jou beter werken? Je kunt t ook met huisarts bespreken, want dit iis niet normaal en niet de bedoeling van de mwacrogol.
Andere dingen die mij lijken te helpen met poepen: een opstapje voor mijn voeten, kokosbrood eten, wandelen en koffie (als ik dor ziekte minder koffie drink, zit ik ook snel erstopt.
Sterkte!

Terug
Bovenaan