Ontpillen en gekke ongesteldheid

Hoi lieve mensen op dit forum,

Ik heb jaren aan de pil gezeten en begin dit jaar hebben we de knoop doorgehakt om hiermee te stoppen om onze kinderwens in vervulling te laten gaan. Zo spannend!

In maart werd ik voor het eerst weer “echt” ongesteld maar dit leek wel een ongesteldheid van de pil te zijn; precies na 28 dagen, precies ook 5 dagen. Ik was positief verrast.

Maar de tweede keer is na 32 dagen gekomen (valt mee zou je zeggen) maar de ongesteldheid zelf is zo raar en dat is waar ik me zorgen om maak.. “normaalgesproken” starte ik licht, vloeide ik daarna hevig en fel rood, en daarna hield het langzaam weer op. Nu ben ik al 4 dagen ongesteld met (donker)bruin&donker rode afscheiding, maar waar het eerst met een flinke hoeveelheid in een inleg kruisje terecht kwam, zie ik nu bijna niks. Met een tampon ook maar een klein beetje. Ik zit een soort te wachten op die hevige rode vloei, maar misschien is er iets mis? Of komt dit door het ontpillen? Heeft iemand hier ook ervaring mee?
 
Je lichaam is nog aan het ontpillen. Dit kan zeker een jaar duren. Dus helaas zegt het nu niet veel. Je zult maandelijks aan moeten kijken hoe het verloopt. Het is dus vrij normaal dat je schommelt in cyclus duur maar ook in menstruatie patroon. Je patroon met de pil zal ook amders zijn als zonder de pil
Maar ieder zijn menstruatie is ook anders. De een is 7 dagen de ander 3 dagen ongesteld. 
Mijn patroon is na me beide zoontjes ook telkens veranderd. Zo ben ik nu bijvoorbeeld 3 dagen voor me menstruatie echt start al aan de gang met spotting, dan 1 dag licht 1 dag heftig en dan nog 2 dagen licht.
 
Juist. Altijd lastig als er een konderwens is, maar weet dat het voor nu zeker normaal is dat je cyclus wat van slag is
 
Bij mij bleef na het stoppen met de pil mijn cyclus en menstruatie  exact hetzelfde. Ik denk dat het bij iedereen anders. 
Je lichaam kan wel zeker 1 jaar nodig hebben om goed te ontpillen, dus ik zou me nu nog niet al te druk maken. geef je lichaam even wat tijd. 
heel veel succes!
 
Terug
Bovenaan