ontpillen en voelen dat je zwanger bent

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

ik lees hier diverse dingen over het ontpillen? hoe zit dat precies. ik slikte altijd stederil30, moet je daarvan ook ontpillen?

voel je het altijd als je zwanger bent? of kun je ook zwanger zijn zonder dat je het gelijk voelt.
ben momentel met de 1e ronde bezig. dus hopelijk gaat het snel lukken

Ha meis,

Ontpillen is een keuze die je zelf maakt. De een zegt dat het beter is voor je lichaam, de ander vind het niet nodig.
Als je een half jaar tot een jaar ontpilt weet je wel  hoe je cyclus er ongeveer uit ziet, wat beter te hendelen is bij overtijd zijn enzo.
Ontpil je niet, dan weet je ook niet wat voor cyclus je gaat krijgen. het kan namelijk zijn dat je de eerste maand wel ongi word en dan 3 maanden niet. Of de eerste maand na 28 dagen en de tweede maand pas na 40 dagen.
Dat is dus een keuze die je moet maken.
Ik heb het mn HA gevraagd en hij zei dat het niet perse hoefde. Omdat ik aan de pil was begonnen vanwege mn heftige menstruatie had ik besloten niet eerder te stoppen en te ontpillen.
De eerste maand voelde ik van alles, vooral overal pijn, maar dat is nu minder.
Of je het voelt of je zwanger ben dat kan ik je (nog) niet zeggen.

Succes en vooral veel plezier.

Gr Reneke

Hoi Reneke,

Bedoel je met ontpillen dat je stopt met de pil, maar dan nog wel veilig blijft klussen, zodat je nog niet zwanger kunt raken, maar je cyclus eerst opgang kan komen, en je dus weet hoelang je cyclus werkt??
Dat is tenminste wat ik er van begrijp..
groet, moon

Hoi Aafje,

Ik heb bijna 10 jr de pil geslikt, in januari van dit jaar ben ik gestopt en meteen voor het echt gegaan. Dus niet eerst ontpillen, nee gelijk actie ;-) Mijn cyclus was behoorlijk onregelmatig dus dat kan ook wel een teken van ont-pillen zijn geweest, maar na 4 maandjes ben ik wel zwanger ondanks die rare cyclus. Verder heb ik weinig anders gemerkt, wel dat ik veel meer zin had in "klussen" dan toen ik die pil nog wel slikte. (ik had migrogynon30)

Ik moet zeggen dat ik het ook wel wist dat ik zwanger was, het voelde gewoon anders, plus dat ik een innestelingsbloeding had gehad. Ik hoop voor jou dat het bij je ook snel raak mag zijn,

X Muizeke

Hoi moon,

Ja ontpillen is inderdaad met condoom en niet voor het eggie.

Ik heb dat dus niet gedaan. Ben gelijk voor het eggie

Hee Muizeke ik herken dat wel van meer zin hebben in klussen sinds ik gestopt ben, de natuur helpt een goed handje

Succes allemaal en vergeet niet echt plezier te hebben in het klussen!

Gr Reneke

Hoi Reneke

Ja merkte jij dat ook zo echt, dat je meer zin had? Ik zei al tegen mn vriend, hierna ga ik niet meer aan de pil, ik kreeg nl ook geen hoofdpijn nu ik ongi moest worden, met pil had ik dat wel. En veel meer plezier in bed dus ik ga maar eens uitkijken naar een spiraaltje ofzo strax, maar voor mij geen pil meer!

X Muizeke

Hoi Aafje en de andere meiden,

Ik heb ook een lange tijd stederil 30 geslikt. Ben sinds april gestopt en we wilde in eerste instantie de menstruatie afwachten zodat ik mijn cyclus een beetje wist. Dit was ook het advies van de huisarts, maar niet iets wat perse moet.
Maar mijn menstruatie laat zo lang op zich wachten dat we het zonder anticonceptie doen, we zien wel.
Maar het is soms ook wel lastig omdat ik wel allerlei klachten heb, buikkrampen, emotioneel e.d. maar geen ongi te bekennen en ook niet zwanger. Ik dacht al van niet maar voor de zekerheid een test gedaan en negatief.
We hopen maar dat het snel raak is, iedereen succes met eventueel ontpillen en zwanger  worden,

Liefs Tjoller    

Hoi allemaal,

Ook ik heb 8 jaar de pil geslikt (eerst microgenion30 daarna triginon ofzoiets)
22 juni laatste geslikt en deze maand gelijk voor het egie. We zullen zien hoe het gaat lopen. Ik had vroeger altijd een regelmatige cyclus, dus als die nu goed op gang komt, dan zal mijn NOD 24 juli ong. zijn.
Verder hoop ik hier lekker met iedereen mee te kunne kletsen.
Succes met klussen

Groetjes Diana

Terug
Bovenaan