Ontpillen of niet?

Begin deze week gestopt met de pil voor een tweede kindje. Moeten we een maandje wachten of niet? Ik heb eigenlijk geen zin om te wachten en wil dit avontuur aan gaan! Ben benieuwd naar jullie meningen / ervaringen!
 
Nee hoor, wachten hoeft helemaal niet. Mocht je direct zwanger worden, is het alleen wat lastig om op basis van je cyclus de uitgerekende datum te berekenen, je weet je cyclus namelijk niet! Maar ja, daar hebben we tegenwoordig echo's voor ? Als je ovulatietesten gaat gebruiken, is het 'probleem' ook opgelost. Als je weet wanneer the eisprong was, kan je het wel weer berekenen. Succes! 
 
Nee hoor, is zeker niet nodig. Zelf afgelopen oktober meegemaakt. Gestopt met de pil en direct zwanger. Onze verloskundige feliciteerde ons juist dat het zo snel was gegaan.
 
[quote quote=10519457]Begin deze week gestopt met de pil voor een tweede kindje. Moeten we een maandje wachten of niet? Ik heb eigenlijk geen zin om te wachten en wil dit avontuur aan gaan! Ben benieuwd naar jullie meningen / ervaringen![/quote]Hey annap,

Ik heb een zoontje van 1 jaar nu. Ik was gestopt met de pil en na 3 weken (5 dagen voor NOD) kwam ik er al achter dat ik zwanger was. Echt nodig is het niet. Lekker doen waar jij je prettig bij voelt!
 
Ik zou precies ook niet wachten. Enige 'nadeel' is inderdaad dat het iets moeilijker te achterhalen is wanneer je precies je ovulatie hebt gehad, stel je wordt gelijk zwanger. Hier gestopt van oktober met de pil en wel eens 2 dagen licht roze verlies gehad eind november, denk dat het nog niet echt menstruatie was. Dus ondertussen al 3 maanden verder en nog steeds wat wachten op die eerste heldere cyclus. Ik probeer mezelf niet te gek te maken en wil mijn lichaam ook tijd geven dus nog maar 3testen gedaan over die periode, maar toch altijd zwaar balen als die testen dan toch negatief zijn. ?
Gewoon maar beginnen dus ? hopelijk krijg je snel zicht op je cyclus ?
 
Terug
Bovenaan