Ontpillen

<p>Hallo lieve mensen,</p><p>Ik ben sinds augustus gestopt met de pil, in november was ik nog steeds niet ongesteld maar wou weten waar ik stond dus besloot ik ovulatie testen te gaan doen zodat ik hopelijk ongeveer kon weten wanneer ik weer ongesteld zou worden.</p><p>Wonder boven wonder diezelfde week een op en afbouw zichtbaar op de ovulatie testen, een eisprong dus.</p><p>Twee weken later geen menstruatie 3 weken nog niet, zwangerschapstest negatief. </p><p>En tot op de dag van vandaag nog steeds geen echte goede menstruatie en blijvende lichte streepjes op de ovulatie testen, zwangerschapstesten blijven negatief. </p><p>Wel heb ik telkens licht roze afscheiding, of een klein beetje donker bloed verlies maar dat duurt allemaal niet langer als 1 dag is geen patroon in te vinden en is niet noemens waardig veel.</p><p>Begin van de week voor t eerst helder bloed verloren maar dat bleef  bij 1 druppel.</p><p>Zijn er mensen die ook zulke dingen hebben gehad bij het ontpillen?</p><p>Zo ja hoelang heeft dat geduurd of wat heb je gedaan?</p><p>Tips en ervaringen zijn welkom, ik begin een beetje radeloos te worden</p>

Hoe lastig het ook is, je lichaam heeft tijd nodig om te ontpillen. Dit kan zelfs 6maanden tot een jaar duren. 

Had je tijdens de ovulatietesten een positieve test er tussen zitten? Dus even donker of donkerder dan de controlestreep? 

Toen ik stopte met de pil kreeg ik zoals altijd bloeding (einde pil strip). 
Daarna moest alles opgang komen en heel veel ontpil verschijnselen gehad. Ik had ook steeds enkele dagen bloed verlies in de cyclus. Je eerste menstruatie moet gewoon goed doorkomen. Als het je ongerust maakt zou ik gewoon langs je huisarts gaan en dit bespreken met hem/haar. Ze kunnen je dan eventueel doorsturen naar de gynaecoloog of verdere onderzoeken laten doen zodat je duidelijkheid krijgt dat alles goed is. 

Na het stoppen met de pil (maart) is mijn cyclus nog steeds in de war.. soms mooie periode 34 dagen, maar ook een keer 87 of 48.. Al die keren verloor ik denk een week/anderhalve week af en toe roze/bruin bloed alleen minimaal bij afvegen.
Helaas had ik zelf soms ook het idee zou het.... je lichaam kan je goed in de maling nemen en je kunt alles anders vielen/interpreteren. Als je helemaal nog niet ongesteld bent geweest zou ik zelf wel na een paar maanden naar huisarts gegaan zijn.. 

Als je inderdaad nog niet ongesteld bent geworden zou ik ook even een telefoontje aan de huisarts wagen. Gewoon even voor advies. 

Maar zou me nog geen zorgen maken omdat volgens mij ontpillen voor iedereen heel anders is!
Ik had meteen van begin af aan (eind juli met de pil gestopt) een hele stabiele cyclus, maar ben na mijn eisprong tot aan menstruatie steeds misselijk en last van mijn buik (hele lichte menstruatiekrampen) dus denk dat ik ook nog aan het ontpillen ben. Zo is ieder lichaam echt anders

Ik ben 1 januari afgelopen jaar gestopt met de pil en begin februari kwam ik er achter dat ik zwanger was. Ofwel ik was direct zwanger heb niet eens een cyclus afgewacht. Mijn periode was voor ik aan de pil was toch onregelmatig dus het was sowieso een beetje gokken wanneer mijn eisprong precies was. Even voor het beeld dat ontpillen niet in de weg hoeft te staan om zwanger te worden. Maar een logische verklaring voor wat jij beschrijft weet ik niet. Misschien dat je wel een cyclus doormaakt maar niet duidelijk ongesteld word... maar dat maakt het natuurlijk ook niet makkelijker 

Terug
Bovenaan