Ontpillen?

<p>Hallo iedereen!</p><p>6 oktober 2021 ben ik gestopt met mijn pil, dit na 15 jaar. Mijn man en ik willen namelijk heel graag een kindje. <br />Over het zwanger geraken maak ik me (nog) geen zorgen, over de effecten van die pil wel! Hebben er nog dames last gehad van ontzettende pijnen in de baarmoeder, misselijkheid, amper eetlust, pijnlijke borsten? Ik sukkel hier nu al enkele dagen mee en de pijn is niet te harden soms. </p>
 
Ja, ik herken het. Je lichaam veranderd ineens. Alles was ook gevoeliger, was ook heel anders ongesteld. Maar was wel een stuk beter gestemd!!

Ik ben afgelopen april gestopt met de pil na 10 jaar slikken en nu inmiddels alweer 26 weken zwanger ?
Dus heb er echt maar een maandje last van gehad die veranderingen.
 
Heel herkenbaar.
Bij mij was het na het stoppen met de prikpil. Heeft een kleine 2 weken geduurd. Daarna niks meer gevoeld tot mijn eerste eisprong 2 maanden geleden.
Maar het is inderdaad mindblowing wat je lichaam tijdens ontpillen met je doet. Ik moest in de nacht zelfs overgeven hahah. 
 
Heel herkenbaar. 
De eerste 3 maanden vond ik extreem zwaar. Last van mijn hormonen, misselijk, buikpijn, flinke hoofdpijn en heel erg moe. Die pil is gewoon rommel wat je lichaam werkt alles eruit... het heeft even tijd nodig. Succes! 
 
Je hoeft er niet altijd lang van te ontpillen. Ik had een deel van dezelfde klachten als jij en bleek een maand na het stoppen al zwanger. Ik heb 13 jaar aan de pil gezeten.
 
Jazeker, hier ook na 20 jaar gestopt en veel last gehad van het ontpillen. Duurde een paar weken, toen ging het beter. En lang pil slikken hoeft niet te betekenen dat je daarna niet meteen vruchtbaar bent of normale cyclus krijgt. Dat pikte mijn lichaam gewoon meteen weer op. Komt weer goed dus :)
 
Terug
Bovenaan