Ontpillen

<p>Hi, ik ben hier nieuw en ik hoop dat hier iemand dit herkent:</p><p>Juli 2020 ben ik gestopt met de pil. Ik slikte de pil een half jaar en de laatste 2 maanden achterelkaar zonder stopweek.</p><p>Ik voelde aan heel mijn lichaam dat het aan het ontpillen was. Mijn cyclus was toen ook in de war.</p><p>Normaal had ik een cyclus tussen de 28 en 30 dagen. In oktober 2020 had ik mijn langste cyclus ooit. (39 dagen)</p><p>Maar, in die zelfde lange cyclus dacht ik heel erg dat ik zwanger was. Ik ben in het verleden 9 weken zwanger geweest en ik herkende daardoor veel dezelfde symptomen; zelfs banden pijn en een hele erge druk gevoel van onder tussen mijn benen. (Zo vervelend dat ik mijn zithouding moest veranderen)Mijn borsten waren gevoelig en ik was dan natuurlijk overtijd. </p><p>Omdat ik het ook graag wilde geloven, koppelde ik elke kramp of steek die ik voelde aan een eventuele zwangerschap. Zelfs toen ik de zw testen deed en die negatief uitsloegen, wilde ik niet geloven dat ik niet zwanger was.</p><p>Ik kwam toen voor het eerst op dit forum. Ik zocht mij rot; ‘Kan je toch zwanger zijn met een negatieve test?’ Nou dat had ik beter niet kunnen doen, want ik ben er al heel snel achter gekomen dat alle zwangerschappen heel verschillend zijn van elkaar. En zelfs bij onszelf kunnen de zwangerschappen variëren qua symptomen. </p><p>Any way, bloedtest gedaan en nee ik was niet zwanger. Kort erna ook ongesteld geworden. (En zelfs aan die ongesteldheid twijfelde ik??)</p><p>Maar nu komt het volgende; dat druk gevoel aan de onderkant is er nog altijd. Een soort kloppend gevoel, een balgevoel zeg maar. Ook lijkt het op bandenpijn omdat het naar mijn rechter Lies kan uitstralen. En soms weet ik niet of het mijn darmen zijn of mijn baarmoeder gebied, maar het is erg aanwezig. En het rare is, ik heb er vaak savonds het meest last van wanneer ik in bed lig. De ene dag meer dan de ander hoor. </p><p>De huisarts zegt dat het mijn bekkenbodem kan zijn en oefeningen kan doen. Ik vind het vooral raar dat ik dit ineens zo aanwezig voel sinds ik die lange cyclus van 39 dagen had gehad.</p><p>Daarna was mijn cyclus weer stabiel. (28-30)</p><p>En nu komt het: deze 3 maanden heb ik weer een hele vage cyclus gehad; 31 August ongstld tot 4 sept.</p><p>Heel september ben ik niet ongstld geweest en 14, 15, 19 september seks gehad. </p><p>Dat kloppende gevoel bij mijn vg, lies en anusgebied voel ik weer erger dan hiervoor Ik heb op 23 oktober onwijze hoofdpijn gehad voor 2 dagen en 25 oktober een driedaagse bloeding gehad met paars slijm en 2 dagen krampen. (Ook nooit zo last van)</p><p>En sindsdien voelen mijn borsten gevoeliger, knort mijn buik constant, heb ik haast nooit afscheiding meer als ik in m'n ondergoed kijk. Ik voel mij mentaal kalm en ik ben gewoon super nuchter en neutraal over alles.</p><p>Maar toch; ik zit weer als een bezetene op internet te zoeken naar alles wat ik voel en over zwanger zijn blablabla?. </p><p>Zou het kunnen dat ik nog aan het ontpillen ben? Hoelang kan dat duren?</p><p>Of zou het kunnen dat ik gewoon 1 keer per jaar schijnzwanger ben? ?</p><p>Zou het kunnen dat ik stiekem graag zwanger wil zijn en dat ik de zoektocht naar zwangerschapssymptomen, zie als een ontsnapping van de realiteit?</p><p>Ik maak mij namelijk best zorgen hierom, vooral als ik gewoon zoals het zou moeten 22 november ongesteld wordt. Want dan is het dalijk iets psychisch... </p><p>Sorry voor het lange verhaal, ik wist even niet hoe ik dit kort en duidelijk kon uitleggen. Alvast bedankt en ik hoop dat iemand mij kan begrijpen en herkennen..?</p>
 
Als je het zeker wil weten gewoon testen en als je klachten dan nog niet weggaan gewoon naar de huisarts gaan en het bespreken.
 
Terug
Bovenaan