Ontpillen?

Hoi allemaal, ik ben ongv 2 weken geleden gestopt met de pil heb een ontrekkingsbloeding gehad duurde 8 a 9 dagen en erna niks meer. Ik heb een week lang ontzettende pijn me buik gehad echt steken die zijn nu weer weg dus denk rond de ovulatie geweest is..

Alleen nu heb ik onwijs last van me darmen.. zacht en soms diaree.. en ben erg moe af en toe pijnlijke borsten/tepels maar niet heftig. Wel haaruitval.

Ik vroeg me af iemand hIer ook last van en is en kan dit ook echt van het ontpillen zijn?? Heb natuurlijk nog geen "gewone" menstruatie gehad en geen idee hoe lang de cyclus is..

Groetjes Nathalie

Een ovulatie duurt geen hele week.
En voorzover mij bekend, krijg je geen diarree en haaruitval van ontpillen. Maar ik ben geen dokter.

Wellicht verstandig je huisarts te raadplegen.

Beste Nathalie, ik heb even voor je gekeken op Oudersvannu.nl, en het stoppen met de pil kan zeker invloed hebben op je lichaam en cyclus. Het proces van "ontpillen" kan gepaard gaan met verschillende klachten, zoals buikpijn, vermoeidheid, haaruitval en veranderingen in je darmen. Dit komt doordat je lichaam weer zelf hormonen gaat aanmaken en je cyclus zich opnieuw moet instellen. Het kan even duren voordat je een regelmatige menstruatiecyclus hebt, en de lengte van je cyclus kan in het begin variëren.

De symptomen die je beschrijft, zoals pijnlijke borsten en vermoeidheid, kunnen ook passen bij hormonale schommelingen of een naderende menstruatie.
Voor meer informatie over stoppen met de pil en wat je kunt verwachten, kun je dit artikel lezen:

Mocht je een kinderwens hebben, dan kunnen deze artikelen ook interessant zijn:

Als je klachten aanhouden of verergeren, is het denk ik verstandig om contact op te nemen met je huisarts om andere oorzaken uit te sluiten.

Hopelijk voel je je snel weer de oude!
-Jetske

Beetje late reactie maar dankjewel!

De pijnlijke borsten waren inderdaad een voorbode van de menstruatie die netjes na 28 dagen kwam. De rest neem ik aan dat gewoon ontpillen is. Mijn ontlasting is weer helemaal top. Denk ook dat ik iets teveel water en thee dronk heb dit meer in balans gebracht en het is weer top allemaal.

Maar ondanks dat ik nu na 28 dagen Mijn menstruatie heb gehad wil dat zeggen day het volgende maand anders kan zijn door het ontpillen? Of zal deze dan waarschijnlijk weer na 28 dagen komen?

Mijn huid is ook echt verschrikkelijk op dit moment en hoop dat het binnen kort beter wordt.

Nogmaals bedankt voor het antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Nathalie Groeneweg

Terug
Bovenaan